Kultowa polska marka internetowa zmienia nazwę i logo

GG – to nowa oficjalna nazwa popularnego komunikatora Gadu-Gadu. Tym skrótem już od dawna określa się potocznie najbardziej znany nad Wisłą program do internetowych pogawędek, ale tym razem zwrot „GG” zyskał miano oficjalnej nazwy. Wraz z nim światło ujrzało nowe logo. Pojawi się ono w najbliższej wersji aplikacji.

Przygotowywana od roku nowa wersja GG zostanie udostępniona w wersji testowej „beta” jeszcze w lutym. Po raz pierwszy w sposób innowacyjny połączy ona środowiska wersji instalacyjnej (na komputer), przeglądarkowej i mobilnej. Tymczasem dzisiaj wydawca komunikatora zdecydował się na opublikowanie nowego logo i nazwy.

– GG to znany, powszechnie używany skrót zamiennie z Gadu-Gadu – mówi o zmianie nazwy Tomasz Jażdżyński, szef GG Network. – Mówiąc lub pisząc np. GG 21 mamy na myśli numer, pod jakim możemy porozmawiać. Uznaliśmy, że wraz z wydaniem nowej platformy komunikacyjnej należy uznać ten skrót za jedyną, oficjalną nazwę komunikatora. Uprościć, podobnie jak uprościliśmy komunikator.

Ale to nie jedyny cel wprowadzonych nowości. Znak w 12-letniej już historii Gadu-Gadu zmieniał się wielokrotnie, w liternictwie i symbolu. Pojawiały się niespójne logotypy innych usług oferowanych przez producenta komunikatora.

Nowe logo GG wprowadza uporządkowaną identyfikację, a jednocześnie wiernie nawiązuje do kultowego słoneczka, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli polskiego Internetu. Zmiany objęły w nim korektę rozstawu oczu, lekką zmianę uśmiechu, kształtu promieni, ujednolicono kolory. Zauważalna jest na pierwszy rzut oka typografia, czyli czytelne duże litery: GG. Nowy krój podkreśla nowoczesny i dynamiczny styl. Wyznacza kierunek zbliżającego się wydania GG.

Słoneczny symbol i nazwa to część całego nowego systemu identyfikacji wizualnej, opracowanego przez agencję interaktywną Veneo. Uwzględnia on też logotypy tzw. subbrandów, czyli usług towarzyszących, jak np. dostępnej w komunikatorze poczty e-mail.

– Popularny zwrot „Gadu-Gadu” pewnie długo nie zniknie i wcale nie chcemy się z nim żegnać – dodaje Jarek Rybus, PR Manager GG. – Nadal gadu-gadu to synonim komunikatora, określenie potocznej pogadanki, rozmowy między znajomymi. Gadu-Gadu to też nazwa portalu. Z pewnością jednak w zakresie nowej zintegrowanej platformy chcemy posługiwać się krótkim, czytelnym GG. Po prostu.

Gadu-Gadu to jedna z najsilniejszych marek polskiego Internetu. Według BAV 2010 (BrandAsset Valuator), największego na świecie badania kondycji marek prowadzonego co roku przez agencję Young&Rubicam, marka Gadu-Gadu znalazła się na wysokim, 2. miejscu, tuż za Allegro (1. miejsce) i wyprzedzając w Polsce takie globalne marki, jak: Google (3. miejsce), Youtube (4. miejsce) i Gmail (5. miejsce).

Popularność GG potwierdził także ranking dziennika „Rzeczpospolita” – Polska Marka 2011 – w którym Gadu-Gadu zajęło 2. miejsce w ogólnej kategorii „Usługi”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu