Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat „Tworzymy bezpieczny Internet”

przez | 02/02/2012

Piotr Karski z Warszawy, Małgorzata Perkowska z Gdyni oraz Krzysztof Bagiński z Trzebiatowa to zwycięzcy 5. edycji konkursu na plakat „Tworzymy bezpieczny Internet”. Ich prace można oglądać w Muzeum Plakatu w Wilanowie.

Celem akcji, organizowanej przez instytut badawczy NASK oraz agencję reklamową Adah Advertising, jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem bezpieczeństwa najmłodszych w Internecie. Konkurs swoim patronatem objęła małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

Zwycięskie prace zostały wybrane spośród 404 plakatów zgłoszonych do konkursu. Jury, w którego składzie znaleźli się wybitni polscy artyści graficy: Piotr Młodożeniec, Waldemar Świerzy, Mieczysław Wasilewski, Stanisław Wieczorek oraz Grzegorz Adach, główne nagrody przyznało Piotrowi Karskiemu z Warszawy, Małgorzacie Perkowskiej z Gdyni oraz Krzysztofowi Bagińskiemu z Trzebiatowa. Wyróżnieniami zostali uhonorowani Marzena Mikołowska z Łap, Anna Żukowska-Żyśko z Lublina oraz Aliaksandra Kaptsevich ze Szczecina. Dodatkowe, specjalne Nagrody Dyrektora NASK otrzymały prace Małgorzaty Perkowskiej z Gdyni i Pawła Dadoka z Górek Wielkich.

„Wybranie zwycięzców konkursu nie było zadaniem łatwym. Zdecydowana większość prac stała na bardzo wysokim poziomie. Dla nas jest to powód do zadowolenia – nie tylko dlatego, że konkurs promuje szczytną ideę. Ważne jest również to, że daje on młodym artystom okazję do zdobycia nowych doświadczeń i zaistnienia w miejskiej przestrzeni publicznej.” – powiedział przewodniczący Jury prof. dr hab. Stanisław Wieczorek.

Ponad 200 wybranych prac można oglądać na wystawie w Muzeum Plakatu w Wilanowie do 5 lutego, a te autorstwa zwycięzców – już niedługo – również na billboardach czy przystankach komunikacji w wielu polskich miastach. Kuratorem wystawy jest Maria Kurpik, jedocześnie kurator Muzeum Plakatu Wilanowie.

„Od lat staramy się zwracać uwagę rodziców i opiekunów na problem bezpiecznego korzystania przez najmłodszych z Internetu. Tym razem chcemy komunikować się za pomocą artystycznych środków wyrazu. Stąd inicjatywa konkursu i odwołania się do wrażliwości młodych artystów. Efekty tego przedsięwzięcia przerosły nasze oczekiwania. Zarówno ilość jak i poziom prac wskazują, że dokonaliśmy dobrego wyboru. Liczymy, iż dzięki pomocy i życzliwości partnerów i sponsorów uda nam się zaprezentować najlepsze plakaty także poza murami gościnnego Muzeum Plakatu, tak aby ten jakże ważny przekaz trafił do jak najszerszej grupy odbiorców.” – powiedział Marcin Bochenek, Dyrektor Projektów Strategicznych z NASK.

Odbywający się pod patronatem małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej konkurs to jeden z elementów działalności NASK na rzecz budowy bezpiecznego Internetu. Wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje realizowany jest również program Komisji Europejskiej „Safer Internet”. W ramach programu w strukturach NASK działa zespół Dyżurnet.pl – polski punkt ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie oraz prowadzonych jest szereg społecznych kampanii edukacyjnych i medialnych.