Aplikacja 1&1 MyWebsite zwycięzcą konkursu „Innowacja Roku 2011”

W gronie zwycięzców tegorocznej edycji konkursu „Innowacja Roku” znalazła się 1&1 MyWebsite — aplikacja do tworzenia stron www, wprowadzona na polski rynek przez firmę 1&1 Internet, jednego z czołowych dostawców usług internetowych na świecie. Konkurs jest organizowany przez Forum Biznesu we współpracy z Wydziałem Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk. Aplikacja 1&1 MyWebsite została wyróżniona jako nowoczesne i oryginalne rozwiązanie umożliwiające małym i średnim firmom korzystanie z możliwości jakie daje Internet.

1&1 MyWebsite to nowoczesna aplikacja firmy 1&1 Internet, stworzona z myślą o małych i średnich firmach. Ceny pakietów zaczynają się już od 39,99 zł, a każdy z nich pozwala użytkownikowi nieposiadającemu wiedzy z zakresu projektowania i programowania na samodzielne stworzenie profesjonalnie wyglądającej strony www. Zgłoszenia do konkursu „Innowacja Roku 2011” były oceniane przez kapitułę konkursu w oparciu o kryteria, takie jak innowacyjność, jakość produktu oraz korzyści dla jego użytkowników.

Stworzenie strony internetowej za pomocą aplikacji 1&1 MyWebsite zajmuje tylko kilka minut i wymaga zaledwie czterech prostych kroków. Najpierw użytkownik wybiera swoją branżę spośród 100 dostępnych. Następnie wybiera kolorystykę strony oraz adres www i podaje kilka podstawowych informacji o firmie, takich jak siedziba, godziny otwarcia itd. Po podaniu tych danych aplikacja generuje w pełni funkcjonalną wersję roboczą witryny. W ostatnim kroku użytkownik loguje się do strony i personalizuje ją zgodnie ze swoimi potrzebami, dodając własne logo, tekst i obrazy. Strona jest od razu dostępna online, a użytkownik może wprowadzać na niej zmiany o dowolnej porze i z dowolnego komputera z dostępem do Internetu.

Aplikacja 1&1 MyWebsite zapewnia wszystko, czego potrzeba do stworzenia profesjonalnej strony internetowej. Oferta obejmuje trzy pakiety, z których każdy oferuje 1 domenę bez dodatkowych kosztów, 200 kont e-mail oraz możliwość wyboru wyglądu strony spośród 100 dostosowanych do danej branży wzorów. W zależności od pakietu dostępne funkcje obejmują m.in. Google Maps, integrację z serwisami Facebook i Twitter, rozwiązanie 1&1 SiteAnalytics, licznik odwiedzin, księgę gości, katalog produktów oraz kalendarium wydarzeń. Do strony można w prosty sposób dodawać filmy wideo z serwisu YouTube, jak również filmy w formacie Flash oraz pokazy slajdów. Pakiet Premium, w cenie 99,90 zł miesięcznie, zawiera dodatkową, usługę pozycjonowania stron (SEO – search engine optimization), która pozwala serwisowi osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach. Aplikacja 1&1 MyWebsite wykorzystuje technologię „przetwarzania w chmurze” (ang. cloud computing), która umożliwia szybką edycję strony za pomocą dowolnej przeglądarki. Firmy, organizacje oraz klienci indywidualni mogą teraz wypróbować dowolny pakiet 1&1 MyWebsite bezpłatnie przez 30 dni — wystarczy odwiedzić stronę http://www.1and1.pl.

Oliver Mauss, Dyrektor Generalny 1&1 Internet, powiedział: „W dzisiejszych czasach posiadanie własnej strony internetowej to konieczność dla każdej polskiej firmy. Największą zaletą posiadania własnej strony jest możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona klientów. Wiele firm zniechęca się do takiego kroku w przekonaniu, że wymaga to dużych nakładów finansowych, czasu i specjalistycznych umiejętności. Badania rynku pokazują, że wiele dostępnych obecnie rozwiązań do projektowania stron jest zbyt skomplikowana i nie przystaje do potrzeb zaprzątniętych bieżącą działalnością właścicieli małych firm. 1&1 MyWebsite rozwiązuje te problemy, zapewniając tysiącom polskich firm możliwość zaistnienia w sieci, co do tej pory było dla nich utrudnione”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu