Quatra od Sygnity – kompleksowe wsparcie procesów zarządzania w małych, średnich i dużych firmach

Grupa Kapitałowa Sygnity SA 31 stycznia wprowadziła na rynek nową markę oprogramowania dedykowanego firmom działającym w sektorze MŚP.

Rodzina produktów Quatra obejmuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwach, m.in. prowadzenie rozliczeń księgowo-finansowych, zarządzanie kadrami, płacami, magazynem i logistyką. W ciągu najbliższego roku ze sprzedaży oprogramowania dla rynku MŚP spółka ma osiągnąć przychody ok. 10 mln zł.

Wprowadzenie przez Sygnity nowej marki rozwiązań dla rynku MŚP stanowi element strategii spółki przyjętej w 2010 r. Dla firmy o silnej pozycji w sektorze publicznym i komercyjnym, wejście na rynek małych i średnich przedsiębiorstw jest naturalnym kierunkiem rozwoju, który pozwoli Sygnity wykorzystać doświadczenia i know-how zdobyte we współpracy z największymi podmiotami funkcjonującymi na polskim rynku.

– Sektor MŚP jest jednym z najbardziej rozwijających się obszarów polskiej gospodarki. Każdy przedsiębiorca działający na tym rynku – niezależnie od tego czy prowadzi małą firmę budowlaną, zakład fryzjerski, czy sklep osiedlowy – potrzebuje kompleksowego wsparcia IT, dzięki któremu może zwiększyć konkurencyjność swojego biznesu. Od dawna obserwujemy zapotrzebowanie na nowoczesne, funkcjonalne i bezpieczne oprogramowanie, które będzie przekładało się na zyski przedsiębiorców działających w tym sektorze. Debiut Sygnity na tym rynku to realizacja naszego Planu Rozwoju, który zakłada budowę silnej pozycji Grupy także w tym sektorze – powiedział Arkadiusz Lew-Kiedrowski, Wiceprezes Zarządu Sygnity SA.

Quatra to wspólna marka pięciu programów wspierających zarządzanie w jednoosobowych działalnościach gospodarczych, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. Poszczególne systemy (Quatra Start, Quatra Firma, Quatra Supra, Quatra Expanso, Quatra Max) są zróżnicowane pod względem funkcjonalności. Łączy je bezpieczeństwo, kompleksowość rozwiązań, prostota obsługi oraz przystępna cena. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii i cloud computingu, systemy Quatra zapewniają dużą elastyczność oraz wygodę korzystania. Programy opracowane przez Pion SMB Sygnity, będą oferowane w dwóch wariantach: online w modelu SaaS (Software as a Service) oraz w tradycyjnej wersji „pudełkowej” dostępnej w sprzedaży pośredniej poprzez ogólnopolską sieć partnerów handlowych.

– Zarządzanie przedsiębiorstwem jest obecnie możliwe za pomocą laptopa z dostępem do Internetu. Zarówno rynek sprzętu, jak i oprogramowania zmienia się szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Istotną przewagą konkurencyjną jest więc możliwość elastycznego dostosowania rozwiązań do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa, wygoda korzystania oraz dostęp do oprogramowania 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca. Rozwiązania oparte na cloud computingu to już nie tylko najkorzystniejszy dla przedsiębiorców wybór, ale przede wszystkim element niezbędny, by dotrzymać kroku dynamicznie rozwijającemu się rynkowi – powiedział Robert Tomaszewski, Dyrektor Generalny Pionu SMB, odpowiedzialnego za wprowadzenie na rynek i rozwój portfolio produktów Quatra.

Dzięki cloud computingowi, przedsiębiorcy nie muszą inwestować w infrastrukturę IT, a mogą korzystać z gotowych i bezpiecznych rozwiązań opracowanych przez uznanego producenta. Ponadto, w modelu SaaS programy aktualizowane są automatycznie, a wykorzystanie cloud computingu umożliwia dostęp do danych w dogodnym miejscu i czasie, z dowolnego komputera połączonego z Internetem oraz znacznie usprawnia obieg dokumentów elektronicznych z partnerami biznesowymi. Światowe statystyki pokazują, że cloud computing oraz model SaaS szturmem podbijają rynek IT. W 2012 r. firmy i organizacje na całym świecie będą przeznaczać 20 proc. swoich budżetów IT na rozwiązania „w chmurze”, a prognozowana średnioroczna stopa wzrostu do 2015 r. wynosi 33 proc. Dla porównania, w Polsce cloud computing już teraz stanowi 7 proc. rynku outsourcingu IT.

– Przewidujemy, że polski rynek usług IT dla biznesu bazujący na cloud computingu będzie wzrastał w tempie 30 proc. w skali roku. W pierwszym roku działalności planujemy, że Pion SMB osiągnie przychody rzędu ok. 10 mln złotych, a do końca 2013 r. spodziewamy się przychodów na poziomie 20 mln zł. Prace nad rozwojem oprogramowania będą trwały nadal. Chcemy, aby produkty Quatra w niedługim czasie stały się dla rynku MŚP najwygodniejszymi narzędziami do zarządzania biznesem. Na budowanie kompleksowych rozwiązań pozwala nam łączenie nowych systemów opracowanych przez programistów Sygnity z usługami i produktami partnerów zewnętrznych – powiedział Arkadiusz Lew-Kiedrowski, Wiceprezes Zarządu Sygnity SA.

Sygnity przygotowało dwa kanały dystrybucji programów Quatra – będą one sprzedawane poprzez platformę internetową www.Quatra.pl oraz przez ogólnopolską sieć partnerów handlowych. Dystrybutorzy objęci atrakcyjnym programem partnerskim Sygnity będą wspierani w działaniach biznesowych oraz marketingowych – zarówno w procesie pozyskiwania Klientów, jak i przy wdrożeniach rozwiązań Quatra. Każdy Partner – bez względu na wielkość i skalę prowadzonej działalności – będzie współpracował z Sygnity na przejrzystych zasadach rozliczenia prowizyjnego. Wyróżnikiem modelu współpracy z Pionem SMB będzie m.in. brak ograniczeń dla dystrybutorów w postaci zakazu sprzedaży konkurencyjnych produktów. Wprowadzone rozwiązanie ma zapewnić maksymalizację korzyści zarówno dla producenta, jak i partnerów handlowych. Sieć Partnerska będzie miała duże możliwości i realny wpływ na kształt i rozwój systemów Quatra poprzez przygotowanie programu budowy wertykalnych rozwiązań.

Wprowadzeniu na rynek rozwiązań Quatra towarzyszy kampania reklamowa w telewizji, Internecie, radiu i prasie. Spoty reklamowe marki Quatra pojawią się na antenach stacji telewizyjnych 6 lutego br.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu