NEINVER: 12% wzrost sprzedaży w centrach outlet

33 miliony klientów odwiedziło w 2011 roku centra typu outlet zarządzane przez NEINVER w Europie. Firma obecna w sześciu krajach, zamknęła ubiegły rok odnotowując znaczny wzrost liczby odwiedzin i sprzedaży we wszystkich obiektach. W sumie obroty w centrach wyprzedażowych NEINVER zwiększyły się o 12% w stosunku do roku 2010.

Wynik 33 mln odwiedzin oznacza wzrost o 7,6% w stosunku do 2010 r. W 2011 roku rosła lojalność konsumentów oraz wskaźnik konwersji (stosunek zakupów do liczby wizyt). Klienci wracali do centrów wyprzedażowych NEINVER średnio od 13 do 15 razy w ciągu roku, a ponad 75% odwiedzających dokonało zakupów.

“Nasze centra outlet coraz częściej są wybierane jako najlepsze miejsce zakupu markowych produktów, liczba klientów stale się zwiększa” – mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalna NEINVER Polska. “Wzrost liczby odwiedzin, a przede wszystkim wysoki wskaźnik konwersji, świadczą o tym, że obiekty zarządzane przez NEINVER stały się ‘centrami docelowymi’, do których konsumenci przyjeżdżają z wyraźnym zamiarem dokonania zakupów” – dodaje Barbara Topolska.

NEINVER jest drugim pod względem powierzchni handlowej operatorem centrów outlet w Europie, zarządzając 13 tego typu obiektami. Firma działa w Polsce, we Włoszech, Portugalii, Niemczech i w rodzimej Hiszpanii. Analizy prowadzone przez NEINVER potwierdzają wyraźny trend, wskazujący na rosnący potencjał centrów. Klienci są bowiem przywiązani do ulubionych marek, których w obecnej sytuacji gospodarczej szukają przede wszystkich w centrach outlet.

Wyniki dla poszczególnych rynków:

Polska, w której NEINVER rozwija centra outlet FACTORY od 2002 roku, jest dla firmy krajem o kluczowym znaczeniu. W 2011 roku obiekty w Polsce odnotowały ponad 7 mln odwiedzin, czyli o 13% więcej niż w roku 2010. Wraz z rosnącą liczbą odwiedzających, sprzedaż zarejestrowana w centrach FACTORY zwiększyła się o 10%. W 2012 roku mija 10 lat od otwarcia pierwszego FACTORY w warszawskiej dzielnicy Ursus. Największym centrum outlet w Polsce jest działające od jesieni ubiegłego roku FACTORY Kraków o powierzchni 22 000 m2. W centrum outlet FACTORY w Poznaniu na powierzchni 15 200 m2 mieści się 120 sklepów, a we Wrocławiu na 13 500 m2 funkcjonuje 107 lokali. W sumie cztery działające w Polsce  FACTORY obejmują 64 200 m2 powierzchni handlowej.

Niemcy odnotowały największy wzrost, zarówno pod względem liczby odwiedzin, jak i poziomu sprzedaży. Centrum Zweibrücken The Style Outlets odwiedziło w 2011 r. 3,3 mln klientów, prawie o 25% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 20%. Liczący 30 300 m2 powierzchni handlowej Zweibrücken The Style Outlets, w którym działa 125 sklepów, jest największym centrum outlet w Niemczech.

W Hiszpanii we wszystkich 5 centrach outlet należących do NEINVER odnotowano 12,5 mln odwiedzin. W porównaniu z 2010 rokiem stanowi to wzrost o 5,2%. Jednocześnie sprzedaż wzrosła aż o 12,5%.  W sumie NEINVER zarządza w Hiszpanii ponad 80 000 m2 powierzchni handlowej, na której działa ponad 300 sklepów.

We Włoszech stale wzrasta sprzedaż w dwóch centrach – Vicolungo The Style Outlets oraz Castel Guelfo The Style Outlets. W 2011 roku obroty zwiększyły się o 13%, a liczba odwiedzających przekroczyła 6,3 mln, co stanowi wzrost o 5,6%.

Portugalskie centrum Vila do Conde The Style Outlets odnotowało w 2011 r. wzrost sprzedaży na poziomie 8,6%. Liczba klientów przekroczyła 3,6 mln, co oznacza wzrost odwiedzalności o 2,2% w stosunku do 2010 roku.  W portugalskim centrum wyprzedażowym na powierzchni 28 750 m2 działa 137 sklepów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu