Lody Grycan smaczne tak samo od pokoleń

W 2012 r. Zbigniew Grycan obchodzi jubileusz 50-lecia własnej działalności biznesowej. Jego autorski produkt, lody marki Grycan, jest zwieńczeniem kilkudziesięciu lat jego pracy oraz doświadczeń aż czterech pokoleń rodziny zajmującej się produkcją słodkich deserów. Niezmiennie od lat są one tworzone według tradycyjnych rodzinnych receptur, tylko z najlepszych składników, po to aby stworzyć lody najwyższej jakości. Jakości, którą gwarantuje swoim podpisem sam założyciel marki – Zbigniew Grycan.

Na czym polega sekret ich wyjątkowego smaku, dzięki któremu lody Grycan zdobywają rokrocznie nowych wielbicieli? Jakość, jakość i jeszcze raz jakość – odpowiada Zbigniew Grycan.

Marka Grycan jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu 7 lat jej istnienia powstało ponad 100 lodziarni w całym kraju, głównie w galeriach handlowych. Nasze lodziarnie to miejsca rodzinnego wypoczynku i spotkań z przyjaciółmi, w których miłośnicy słodkości mogą delektować się pysznymi lodami, deserami lodowymi, sokami, koktajlami, a także napić się jedynej w swoim rodzaju kawy i czekolady, dostępnej tylko w lodziarniach firmowych Grycan. A jest z czego wybierać, ponieważ oferta marki Grycan zawiera aż 60 różnych smaków lodów, zarówno tych na bazie śmietanki kremówki, jak i sorbetowych oraz wybór kilkudziesięciu kompozycji deserów lodowych.

Lody marki Grycan to lody wyjątkowe. Sekretem ich niepowtarzalnego smaku jest połączenie doskonałych składników, tradycyjnych receptur, rzemieślniczych metod i przemysłowego reżimu technologicznego z wieloletnią wielką pasją i radością tworzenia lodów.

Lody powstają ze śmietanki kremówki, cukru, mleka i żółtek jaj. Do tak przygotowanej mieszanki dodawane są składniki smakowe: kawa, czekolada, orzechy, bakalie czy owoce.

W fabryce lodów Grycan w Majdanie bakalie i owoce stosowane do lodów i sorbetów są ręcznie selekcjonowane, obierane i przygotowywane. Również ręcznie wyciska się sok z cytryn, grejpfrutów i pomarańczy na sorbety.

Finalny produkt powstaje tylko z naturalnych składników według sprawdzonych, tradycyjnych receptur, znanych od pokoleń przez markę Grycan. Naczelną zasadą jest dbałość o najwyższą jakość produktu na każdym etapie produkcji.

Historia lodów Grycan sięga okresu przedwojennego, kiedy dziadek i ojciec Zbigniewa Grycana na Kresach produkowali i sprzedawali swoje pierwsze lody. W tamtych czasach lody były rarytasem. Produkowało się je na wpół ręcznie, a do ich mrożenia używany był lód pozyskiwany zimą z okolicznych rzek i stawów i przechowywany latem w trocinach lub słomie.

W taki sam sposób powstawały pierwsze lody we Wrocławiu, mieście w którym po wojnie znalazła się przesiedlona z Kresów rodzina Grycanów. Rodzice Zbigniewa założyli tam w 1946 r. swą pierwszą w powojennej Polsce lodziarnię, na której szyldzie widniał napis: Lody MIŚ – Weronika Grycan.

– Pamiętam tamte lody… kakaowe, waniliowe, kawowe, latem poziomkowe, truskawkowe, cytrynowe. W naszej ofercie były również lody Pingwin, prawdopodobnie pierwsze w Polsce lody na patyku. Każdego roku, od maja, uliczni sprzedawcy roznosili je w drewnianych skrzyniach obitych blachą i izolowanych trocinami lub rozwozili w wózkach, które toczyli przed sobą – wspomina Zbigniew Grycan.

Dla podtrzymania rodzinnej tradycji Zbigniew Grycan rozpoczął naukę rzemiosła, praktykując w warszawskim hotelu Bristol, słynącym ze swej pracowni cukierniczej

– Tam po raz pierwszy zobaczyłem dziewczynkę z warkoczykami, a moją przyszłą żonę Elżbietę, córkę mojego szefa i mistrza. Wychowana jak ja, w rodzinie cukierniczej, towarzyszy mi od ponad 30 lat, wspierając we wszystkich życiowych i zawodowych przedsięwzięciach. W najśmielszych snach nie marzyłem wtedy o tym, że wspólnie z nią zbuduję powszechnie znaną markę lodów – mówi Zbigniew Grycan.

Pięćdziesiąt lat temu, jako zupełnie młody ale już dosyć odważny chłopak, Zbigniew Grycan postanowił rozpocząć działalność na własny rachunek. 2 lutego 1962 r. otworzył swój pierwszy zakład rzemieślniczy, cukiernię o proroczej nazwie Warszawska, w niewielkim miasteczku Piława na Dolnym Śląsku. Była to mała firma, w której oprócz właściciela zatrudnione były zaledwie dwie osoby. Firma, mimo że niewielka, rozwijała się na tyle prężnie, że Grycan postanowił zaryzykować i zbudować coś większego.

W 1966 r. otworzył w Brzegu w wybudowanej przez siebie 3-piętrowej kamienicy w centralnym punkcie miasta nowoczesny zakład piekarsko-ciastkarski z wytwórnią lodów. Była to największa w owym czasie firma tej branży w województwie opolskim i pierwsza tej skali prywatna inwestycja.

Po dwóch latach sprzedał również tę firmę i stworzył kolejną, również cukierniczą w Nysie, gdzie wybudował pawilon przy głównej ulicy.

W początkach lat siedemdziesiątych Zbigniew Grycan przeniósł się do Warszawy, gdzie przez kilka lat prowadził cukiernię na Mokotowie, a w 1980 r. kupił znaną warszawską lodziarnię „Zielona Budka”, której właściciel, starszy już pan, nie miał komu przekazać. Tę firmę Zbigniew poprowadził już wspólnie z żoną Elżbietą, z którą właśnie wzięli ślub. W ciągu 21 lat z niewielkiej lodziarni rozwinęli tę firmę do dużego ogólnopolskiego przedsiębiorstwa, które produkowało lody w kilkunastu smakach i kilkudziesięciu rodzajach. Sprzedawano je z ponad 30 tysięcy własnych firmowych zamrażarek rozstawionych w sklepach w całym kraju. Zbigniew Grycan wybudował dwie fabryki lodów, jedną w podwarszawskim Aninie, następną w specjalnej strefie ekonomicznej w Mielcu. Jest to do dzisiaj jedna z największych i najnowocześniejszych fabryk lodów w Europie. Zielona Budka w tamtych czasach sprzedawała też lody za granicę, najdalej aż na Syberię.

W 2001 r., po 21 latach pracy i rozwijania tej firmy, Zbigniew Grycan zdecydował się sprzedać udziały w Zielonej Budce. Oddalenie fabryki od Warszawy nie zapewniało właściwej kontroli nad produktem. Przeszedł poważną chorobę, postanowił zwolnić, myślał, że już skończy lodowe biznesy, przejdzie na emeryturę. Żona nadal prowadziła lodziarnię przy Puławskiej. Oboje bowiem postanowili, że zachowają ją na zawsze. Lody z Zielonej Budki kupowała od nowego właściciela. Ale to już nie były „tamte lody”. Klienci zaczęli narzekać, a obroty spadać.

Po dwóch latach Grycanom zachciało się znowu dobrych lodów, takich jakie pamiętali oboje z żoną ze swojego dzieciństwa, takich jakie kiedyś sami produkowali. 15 sierpnia 2004 r., kilka miesięcy po tym jak minął obowiązujący trzyletni zakaz konkurencji, rozpoczął się zupełnie nowy etap życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów. Tego dnia ujrzały świat nowe lody, tym razem wyprodukowane pod własnym nazwiskiem, lody „Grycan lody od pokoleń”.

– To dzieło naszego życia, które stworzyliśmy czerpiąc wiedzę z naszych doświadczeń i zachowanych rodzinnych receptur – mówią Elżbieta i Zbigniew Grycanowie

Dziś, po 7 latach od powstania, marka Grycan oferuje klientom aż 60 różnych smaków lodów: od najbardziej popularnych, takich jak śmietankowe, czekoladowe czy truskawkowe, poprzez sorbety z owoców, aż do wyjątkowych, tworzonych specjalnie z myślą o wymagających konsumentach: chałwowych, makowych czy różanych.

Z okazji jubileuszu 50-lecia prowadzenia działalności biznesowej przez Zbigniewa Grycana dla wszystkich miłośników lodów została przygotowana niezwykła niespodzianka. W 2012 r. na rynku pojawią się lodowe nowości z najwyższej półki. Nowa seria „Dla koneserów” to kolekcja niezwykłych, autorskich smaków wyprodukowanych z myślą o prawdziwych wielbicielach i znawcach mrożonych słodkości. Już w okresie wiosennym w lodziarniach i sklepach będzie można kupić trzy nowe warianty z limitowanej oferty linii „Dla koneserów”. Miłośnicy zimnych deserów będą mogli spróbować:

Lodów Różanych – delikatność płatków róży, chłodnej i eleganckiej Czekolady z nutką mięty oraz orzecha włoskiego z wybornymi orzechami.

Kolejne smaki „Dla Koneserów” czekają na swoją premierę w sezonie 2012.

Wszystkie nowości są zapakowane w pudełka o pojemności 500 ml.

Sugerowana cena detaliczna: 9,90 zł.

Lody Grycan to wyjątkowy smak i najwyższa jakość, którą gwarantuje sam Zbigniew Grycan. Tworzone z poszanowaniem tradycji przekazywanej w rodzinie Grycanów z pokolenia na pokolenie, z roku na rok.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu