Zakupy grupowe alternatywą dla tradycyjnych ofert last minute

By | 31/01/2012

Opady śniegu w całym kraju oraz zapowiedzi prawdziwej zimowej pogody na ferie obudziły w Polakach gwałtowne zainteresowanie wyjazdami narciarskimi. Wielu z nich w poszukiwaniu ofert zagląda na portale zakupów grupowych, które są dobrą i sprawdzoną alternatywą w stosunku do tradycyjnych ofert last minute.

Według szacunków Gruper.pl sprzedaż kuponów związanych z zimowym odpoczynkiem w serwisie wzrosła w porównaniu do zeszłego roku dziewięciokrotnie.

Mimo, doniesień o słabym końcu roku w polskiej turystyce, zakupy grupowe święcą kolejne triumfy. Liczba osób zainteresowanych kupnem wyjazdów za pośrednictwem tego typu serwisów stale rośnie.

– To będzie kolejny dobry sezon sprzedaży ofert turystycznych przez Grupera – mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl. – Koniec 2011 roku to przede wszystkim zainteresowanie propozycjami sylwestrowymi, teraz obserwujemy intensywny wzrost sprzedaży ofert typowo kojarzonych z feriami – krajowych i zagranicznych wyjazdów narciarskich oraz skierowanych do rodziców z dziećmi, a także skipassów i sprzętu narciarskiego.

Warto zauważyć, że serwisy zakupów grupowych coraz częściej przyciągają klientów dotąd tradycyjnie przeglądających oferty last minute. Zniżki sięgające 60%, różnorodność oferty, a przede wszystkim możliwość zaplanowania wyjazdu na kilka miesięcy do przodu sprawiają, że zakupy grupowe są atrakcyjną alternatywą dla wyprzedażowych propozycji biur podróży.

– Wielu touroperatorów i właścicieli obiektów turystycznych decyduje się na wprowadzenie zniżkowych ofert na rynek właśnie za pośrednictwem serwisu zakupów grupowych. W zamian za zapewnienie sprzedaży na wysokim poziomie decydują się na dodatkowe obniżenie ceny i znaczne wydłużenie okresu promocji w porównaniu do tego, gdyby tę samą ofertę przedstawili jako last minute – zwraca uwagę Tomasz Dalach.

Przykładowe propozycje zimowych wyjazdów z oferty Grupera to: 360 zł za kupon o wartości 860 zł na „Zimowy Pakiet SPA dla dwojga” w Hotelu Millenium Wellness & SPA w Bochni (sprzedaż zakończona z wynikiem 500 kuponów), 669 zł zamiast 1340 zł za tygodniowy pobyt (6 noclegów) dla 1 osoby z wyżywieniem oraz pakietem zabiegów leczniczych w Ośrodku Leśne Wzgórze w Rabce-Zdroju czy 289 zł zamiast 700 zł za 3-dniowy pobyt ze śniadaniami oraz zabiegami spa dla dwóch osób w Akces Medical Spa w Dźwirzynie. Hitem są również vouchery na karnety uprawniające do korzystania z wyciągów. Gruper jest obecnie liderem w ich sprzedaży. Dla przykładu, w grudniu portal sprzedał 1000 całodziennych skipassów w Centrum Rekreacji i Wypoczynku Hawrań w Jurgowie. Łącznie, klienci nabyli już ok 1800 sztuk skipassów na różne wyciągi.

Zakupy grupowe to innowacyjne, a zarazem skuteczne narzędzie marketingowe umożliwiające promocję oferowanych produktów czy usług oraz gwarantujące pozyskanie nowych klientów. Najbardziej korzystają mniejsze firmy, które dzięki portalom zakupowym mają szansę realnie konkurować z największymi graczami na rynku. Zakupy grupowe to dla biur i właścicieli obiektów turystycznych niski koszt dotarcia do milionów potencjalnych klientów (sam Gruper ma w swojej bazie 1,5 mln aktywnych użytkowników), łatwe promowanie nowych usług, a także zapewnienie zainteresowania ofertą również poza sezonem. Gruper współpracuje z prawie tysiącem partnerów z branży, docierając zarówno do renomowanych, jak i dotąd mniej znanych hoteli, pensjonatów i biur turystycznych.

Ogromny potencjał zakupów grupowych, jako narzędzia dotarcia do klientów i promocji dla firm z branży turystycznej, pozwala prognozować dynamiczny rozwój tej formy sprzedaży usług turystycznych jako uzupełnienie tradycyjnej oferty biur podróży.

2 thoughts on “Zakupy grupowe alternatywą dla tradycyjnych ofert last minute

  1. Cat

    mnie interesują te skipassy. można je jeszcze kupić? 

  2. yurek

    ten wyjazd do Bochni wyglądał całkiem nieźle, szkoda że już sprzedaż się skończyła, ale moze coś innego uda się wybrać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.