TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe 2011

By | 17/01/2012

Którzy prowadzący i gospodarze telewizyjnych show zarobili w 2011 roku najwięcej dla swoich stacji? Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów.

Listę zwycięzców otwiera Robert Janowski, gospodarz programu „Jaka to melodia“ (TVP1), który w 2011 roku zarobił dla tej stacji 115,6 mln zł. Na drugim miejscu uplasowała się Ewa Drzyzga prowadząca „Rozmowy w Toku” (TVN) zarabiając dla TVN 90,9 mln zł. Na trzecim miejscu znaleźli się jurorzy i prowadzący polsatowski show Must Be The Music – Adam Sztaba, Kora, Elżbieta Zapędowska, Wociech Łozowski i Maciej Rock – stacja zyskała dzieki nim 75,8 mln zł. (wszystkie przychody liczone są wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).

W pierwszej dziesiątce reklamowych lokomotyw znaleźli się także jurorzy innych talent show (Mam Talent, X Factor, You Can Dance), sędzia Anna Maria Wesołowska, gwiazdy swoich autorskich programów Magda Gessler i Kuba Wojewódzki oraz jurorzy i prowadzący Taniec z Gwiazdami – Piotr Gąsowski, Natasza Urbańska, Janusz Józefowicz, Iwona Pavlovic, Piotr Galiński i Jolanta Fraszyńska.

– W samym drugim półroczu zdecydowanie wygrał pod względem reklamowych wpływów TVN-owski „Mam Talent”. Ten show także pobił konkurencję oglądalnością. Również każdy spot reklamowy umieszczane obok „Mam Talent” kosztował najdrożej. Bardzo wysoką pozycję na liście zajmuje „Taniec z Gwiazdami” (TVN). Takie wysokie wpływy pomimo niższej oglądalności program w dużej mierze uzyskał dzięki dużej liczbie przerw reklamowych. W czołówce zestawienia znalazły się także programy codzienne – „Rozmowy w Toku” (TVN) oraz „Jaka To Melodia”(TVP 1). Ten drugi program odnotował w drugim półroczu niższe wpływy ale wynika to z wakacyjnej przerwy (od połowy czerwca do połowy września) w nadawaniu show Janowskiego. TVP zrezygnowała także z sobotnich emisji „Jaka to Melodia” – komentuje ranking Marek Racławski, Head of TV Department domu mediowego PanMedia Western:

1. Robert Janowski (Jaka to melodia- TVP 1) – 115, 6 mln zł

2. Ewa Drzyzga (Rozmowy w Toku – TVN) – 90,9 mln zł

3. Sztaba/Kora/Zapędowska/Łozowski/Rock (Must Be The Music – Polsat) – 75,8 mln zł

4. Kozyra/Foremniak/Chylińska/Hołownia/Prokop (Mam Talent – TVN) – 75,7 mln zł

5. Anna Wesołowska (Sędzia Anna Maria Wesołowska – TVN) – 60,3 mln zł

6. Wojewódzki/Mozil/Sablewska (X Factor – TVN) – 58,4 mln zł

7. Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje – TVN) – 56,8 mln zł

8. Gąsowski/ Urbańska/ Józefowicz/ Pavlovic/ Galiński/ Fraszyńska (Taniec z Gwiazdami – TVN) – 56,7 mln zł

9. Kuba Wojewódzki (Kuba Wojewódzki – TVN) – 41,2 mln zł

10. Piróg/Rusin/Egurolla ( You Can Dance – TVN) – 38,8 mln zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie Mam Talent – średnio 94,2 tys. zł, przy X Factor – 83,9 tys. zł, przy Tańcu z Gwiazdami – 68,4 tys. zł).