W 2011 roku linie lotnicze wchodzące w skład Grupy przewiozły rekordową liczbę pasażerów. Z usług linii Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, bmi i Germanwings skorzystało 106,3 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 7,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Grupa przez cały 2011 rok zwiększyła liczbę dostępnych miejsc w samolotach o 9,8 procent, zaś liczba pasażerów podróżujących wyrażona wskaźnikiem RSK (revenue seat kilometre) wzrosła w tym czasie o 7,0 procent. Wskaźnik wykorzystania miejsc (seat load factor) spadł odpowiednio o dwa punkty procentowe – do 77,2 procent.
W 2011 roku na podróż z Lufthansą zdecydowało się łącznie 65,5 mln pasażerów – 11,1 procent więcej niż w roku poprzednim. Lufthansa zwiększyła liczbę dostępnych miejsc w samolotach o 11,8 procent w ciągu całego roku, a sprzedaż jej biletów wzrosła o 8,8 procent. Z kolei wskaźnik seat load factor spadł o 2,2 punktu procentowego rok do roku – do poziomu 77,2 procent. W 2011 roku SWISS przewiózł około 16,4 mln pasażerów, Austrian Airlines – 11,3 mln, bmi – około 5,7 mln zaś Germanwings – około 7,5 mln podróżujących.
Obserwowany od jesieni ubiegłego roku spadkowy trend w sprzedaży biletów sprawił, że przez ostatnie miesiące w całej Grupie, nie osiągnięto poziomu sprzedaży odnotowanego na początku 2011 r. W związku z mniejszym popytem oraz niestabilną sytuacją gospodarczą, linie lotnicze planują w 2012 r. wzrost wskaźnika dostępności miejsc (available seat kilometres) na poziomie 3 procent. Będzie on realizowany przez wykorzystanie większych maszyn oraz wprowadzenie nowej kabiny w samolotach Lufthansy na trasach europejskich.
Lufthansa Cargo odnotowała wzrost na poziomie 5 procent w tono-kilometrach przetransportowanych w 2011 roku, przewożąc łącznie 1,9 mln ton ładunków i przesyłek. W tym czasie jej pojemność transportowa wzrosła o 8,6 procent w skali całego roku, a sprzedaż – o 6,5 procent. To doprowadziło do spadku współczynnika obciążenia o 1,4 punktu procentowego – do poziomu 69,5 procent.
Wyniki finansowe Grupy Lufthansa za cały rok 2011 zostaną opublikowane 15. marca 2012 i będą dostępne do pobrania na stronie www.lufthansa.com / investor-relations od godziny 8:00 rano.
|
Sty–Gru 2011 |
Sty–Gru 2010 |
Rok do roku zmiana w procentach |
Lufthansa / Lufthansa Cargo | |||
Pasażerowie w tysiącach | 65 458 | 58 916 | 11,1 |
Dostępność miejsc (available seat kilometres) w milionach | 182 609 | 163 270 | 11,8 |
Popyt (revenue seat kilometres) w milionach | 141 055 | 129 668 | 8,8 |
Wskaźnik obłożenia miejsc w procentach | 77,2 | 79,4 | -2,2 pp |
Ładunki/przesyłki w 1,000 ton | 1 885 | 1 795 | 5,0 |
Współczynnik obciążenia w procentach | 69,5 | 70,9 | -1,4 pp |
SWISS | |||
Pasażerowie w tysiącach | 16 361 | 15 153 | 8,0 |
Wskaźnik obłożenia miejsc w procentach | 81,1 | 82,2 | -1,1 pp |
Austrian Airlines | |||
Pasażerowie w tysiącach | 11 261 | 10 895 | 3,4 |
Wskaźnik obłożenia miejsc w procentach | 73,8 | 76,8 | -3,0 pp |
bmi | |||
Pasażerowie w tysiącach | 5 733 | 6 194 | -7,4 |
Wskaźnik obłożenia miejsc w procentach | 67,1 | 71,7 | -4.,6 pp |
Germanwings | |||
Pasażerowie w tysiącach | 7 522 | 7 730 | -2,7 |
Wskaźnik obłożenia miejsc w procentach | 78,2 | 77,2 | 1,0 pp |
Grupa Lufthansa | |||
Pasażerowie w tysiącach | 106 335 | 98 887 | 7,5 |
Liczba przelotów | 1 131 919 | 1 091 616 | 3,7 |