Nietypowa kampania promocyjna marki stereo.pl we współpracy z SaveUp

By | 12/01/2012

Na bardzo nietypowe rozwiązanie łączące e-commerce, działania mobilne oraz print zdecydował się Internetowy Dom Handlowy S.A. – właściciel marki stereo.pl. Już w styczniowym magazynie Film ukazała się reklama o bardzo nietypowej treści.

Dzięki ścisłej współpracy z Platformą Mediową Point Group S.A. oraz przy wsparciu twórców aplikacji SaveUp – iTraff sp. z o.o. – wspólne działania zaowocują serią interaktywnych reklam książek w gazetach drukowanych. Pierwsza z nich pojawiła się już w magazynie Film i pozwala na zamawianie Książek Stiega Larssona (saga Millenium) bez kosztów przesyłki.

Noworoczna edycja magazynu poświęcona jest w dużym stopniu mającej miejsce 13 stycznia premierze najnowszej ekranizacji „Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet” z Danielem Craigiem w roli głównej. Na okładce widnieje właśnie on wraz z Rooney Marą – drugą pierwszoplanową aktorką tegoż filmu.

Reklama nawiązuje kontekstowo zarówno do okładki oraz do zawartości magazynu. Delikatnie zawoalowane i tajemnicze call to action ‘Odkryj tajemnicę’ zawarte jest w rozwinięciu stylizowanego na książkowy cytat opisu działania mechanizmu zakupowego stosowanego w SaveUp.

Najciekawszy jednak jest fakt, iż odbiorca reklamy zachęcany jest do zrobienia fotografii nie okładki książki – jak to zwykle ma miejsce w SaveUp – lecz okładki magazynu FILM. Pozwoli to na zakup bez kosztów przesyłki trzytomowej sagi lub dowolnej osobnej jej części – po wykonaniu zdjęcia aparatem telefonu. Aplikacja rozpozna tytuł i umożliwi natychmiastowy zakup pozycji w księgarni Stereo.pl, bez potrzeby wchodzenia na stronę internetową sklepu.

– Zrealizowanie takiej reklamy było możliwe tylko dzięki współpracy zarówno ze strony reklamodawcy – stereo.pl, medium, jakim jest magazyn Film, należącego do Platfomy Mediowej Point Group oraz dostawcy technologii, jakim jest iTraff – dostawca technologii SaveUp – mówi Zbigniew Warakomski, Dyrektor Marketingu IDH S.A. – Bardzo cieszę się, że udało nam się zrealizować tak niestandardowe i angażujące jednocześnie wiele kanałów przedsięwzięcie – dodaje.

Możliwe jest to dzięki technologii rozpoznawania obrazu opracowanej przez iTraff Technology, czyli twórców aplikacji SaveUp. Firma powstała na początku 2011 roku, ale zdążyła już zdobyć wiele prestiżowych nagród oraz zwyciężyć w wielu konkursach dla startupów, m.in. podczas zeszłorocznego Startup Fest.

Stereo.pl to jedna z największych polskich księgarni internetowych. W swojej ofercie ma ponad 170 tysięcy produktów – w tym również filmy, gry, muzykę czy kosmetyki. Firma na rynku obecna jest od 2004 i niezmiennie cieszy się stałą pozycją w czołówce krajowych sprzedawców wysyłkowych. Od niedawna poszerza swoją działalność również o kanał mobilny.

Aplikację SaveUp można pobrać bezpłatnie:

– na iOS (wymagana wersja 4 lub wyższa): http://itunes.apple.com/pl/app/saveup-fotoporownywarka-cen/id416842229?mt=8

– na Androida (wymagana wersja 2.2 Froyo lub wyższa): https://market.android.com/details?id=pl.itraff.saveup