Premiera aplikacji Comarch Mobilny Sprzedawca dedykowanej platformie Android

Z końcem grudnia 2011 roku Comarch wydał aplikację Mobilny Sprzedawca dedykowaną platformie Android. Jest to pierwszy komercyjny, tak zaawansowany funkcjonalnie produkt działający na platformie Android w Sektorze ERP krakowskiej spółki IT, i jedna z pierwszych na polskim rynku aplikacji SFA stworzona w tej technologii.

Aplikacja Mobilny Sprzedawca rozszerzyła wachlarz rozwiązań mobilnych dotychczas oferowanych przez krakowskiego producenta systemów klasy ERP. W standardowej ofercie Comarch, firmy mogą znaleźć pakiet aplikacji mobilnych do obsługi magazynu oraz obsługi sprzedaży na platformach Windows CE oraz Windows Mobile. Obecnie nadszedł czas na najbardziej popularną platformę mobilną dla biznesu – Android.

– Główne zalety aplikacji działającej na systemie operacyjnym Android to ergonomia i wydajność. Wykorzystanie standardowych gestów oraz możliwość wyszukiwania głosowego towarów to tylko niektóre z dodatków, jakie zastosowaliśmy, aby przyjmowanie zamówień mogło odbywać się jeszcze szybciej niż dotychczas. Przeglądanie lub filtrowanie dużej ilości danych, np. listy towarów, odbywa się bardzo sprawnie i szybko, dzięki czemu efektywność przedstawiciela handlowego pracującego na aplikacji wzrasta – wyjaśnia Piotr Budzinowski, product manager systemów ERP. – Nasz zespół w fazie projektowania aplikacji bezpośrednio współpracował z obecnymi i potencjalnymi klientami Comarch, dlatego już pierwsza wersja aplikacji uwzględnia uwagi i sugestie pozyskane od przedstawicieli handlowych pracujących w terenie. Tym samym warto podkreślić, że aplikacja nie była tworzona w warunkach laboratoryjnych, a na bazie praktycznych doświadczeń. Dlatego przedstawiciele handlowi, którzy kiedykolwiek używali urządzeń opartych na systemie operacyjnym Android, dzięki dużej intuicyjności aplikacji, będą mogli w bardzo krótkim czasie rozpocząć działanie na Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca – dodaje Piotr Budzinowski.

– Z naszych stacjonarnych rozwiązań systemów dla biznesu korzysta już prawie 85 tys. klientów. Potrzebują oni rozwiązań mobilnych, więc im je dostarczamy. W ostatnim roku średnia sprzedaż rozwiązań pakietu aplikacji Comarch Mobile wykazywała dynamikę wzrostu na poziomie ponad 100 proc. To bardzo dobry wynik – podkreśla Kamil Góral, dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu. – Urządzenia mobilne wraz z odpowiednim oprogramowaniem zintegrowanym z systemem klasy ERP i zaawansowanymi rozwiązaniami biznesowymi dają możliwość swobodnej pracy, niezależnie od miejsca, w jakim się znajdujemy. Mobilne SFA to początek batalii o klienta B2B. Już w 2012 roku planujemy wypuszczenie na rynek kolejnych aplikacji mobilnych, m.in. wspomagających pracę menadżerów, umożliwiających mobilny dostęp do zasobów przedsiębiorstwa. Udostępnione zostaną także aplikacje B2C dla internetowych produktów Comarch, tj. wirtualna galeria handlowa iMall24.pl. Planujemy również aplikacje na iOS i Windows Phone oraz sprzedaż rozwiązań mobilnych na rynki zagraniczne – dodaje Kamil Góral.

Rynek urządzeń mobilnych w Europie

Rynek urządzeń mobilnych będzie w dalszym ciągu wykazywał dwucyfrowy wzrost. Według IDC w 2011 roku, po raz pierwszy w historii, liczba sprzedanych smartfonów i tabletów na świecie była wyższa od liczby sprzedanych komputerów PC.

Prognoza dochodów ze sprzedaży urządzeń mobilnych we Wschodniej i Zachodniej Europie. Raport Gartner Inc. Forecast-Mobile Devices, Worldwide 2007-2014 (mln dolarów)

Ostatnie dane opublikowane przez Gartner wskazują, iż ponad 50 proc. smartfonów zdominowanych jest przez system Android. Wzrost popularności Androida jest imponujący – system Google w ciągu roku zwiększył swój udział na rynku ponad dwukrotnie.

W trzecim kwartale 2011 roku sprzedano prawie 60,5 mln smartfonów z systemem Android, w efekcie jego udziały na rynku osiągnęły poziom 52,5 proc. Drugim najpopularniejszym systemem wykorzystywanych w przypadku smartfonów jest Symbian (sprzedano 19,5 mln sztuk), co przekłada się na 16,9 proc. udziału w rynku. Za Symbianem uplasował się iOS.

A jak ten rynek kształtuje się w Polsce?

Przedstawiciele producentów urządzeń mobilnych szacują, że smartfony miały od 30 do 40 proc. udziału w sprzedaży telefonów komórkowych w 2011 roku. Z takimi ocenami zgodna jest opinia firmy Pyramid Research, która prognozuje, że w 2011 roku smartfony stanowiły 35 proc. wszystkich sprzedanych telefonów komórkowych. Obecnie smartfony stają się podstawowym narzędziem komunikacji używanym w nowoczesnych firmach. Szczególnie jest to widoczne na rynku B2B, gdzie operatorzy prześcigają się w dostarczaniu atrakcyjnych ofert smartfonów za przysłowiową złotówkę.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu