Grey Group i Millward Brown SMG/KRC dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

przez | 23/12/2011

GREY Group i Millward Brown SMG/KRC, wsparły jubileuszowy XX finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, tworząc animowany obraz wyników badań podsumowujących społeczną percepcję tej jednej z najpopularniejszych w Polsce fundacji dobroczynnych. Animacja jest dostępna w internecie, a 26 grudnia będzie miała premierę w telewizji jako spot reklamujący finał WOŚP.

Animacja stworzona przez GREY Group w zabawny, charakterystyczny dla WOŚP, sposób opisuje wyniki badań odwołując się do ikonografii Orkiestry. Głosu do filmu użyczył sam Tomasz Knapik.

Rafał Baran, CEO Grey Group podsumowuje badania następująco: Siła WOŚP wynika z jej odjechanego charakteru. Orkiestra jest marką niesamowicie witalną, a połączenie idei ratowania życia z muzyką rockową przyciąga rzesze ludzi – pokazuje, że niesienie pomocy może być dobrą zabawą. WOŚP łączy się z działaniami mało konwencjonalnymi, angażuje ekscentrycznych artystów i osobowości. Przez to Orkiestra pokazuje Polakom, że także ci, którzy noszą dready, kolczyki w nosie, mają tatuaże i słuchają death metalu, mogą mieć dobre serce. W tę ideę wpisuje się Przystanek Woodstock, który, jak pokazują wyniki badania, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez muzycznych w Polsce, a rozmachem i konwencją przypomina legendarne koncerty Live Aid.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-8 sierpnia 2011 r. przez Millward Brown SMG/KRC. Jego celem było poznanie wiedzy i opinii Polaków na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Socjologowie, którzy analizowali wyniki badań, zwracają przede wszystkim uwagę na powszechność Orkiestry: 97% Polaków zna Fundację, a 92% oglądało w telewizji jej finały. 11% Polaków, czyli co 10 obywatel naszego kraju, było minimum raz wolontariuszami w czasie zimowych zbiórek.

Kuba Antoszewski, rzecznik Millward Brown SMG/KRC dodaje – Trudno dziś jednoznacznie określić czym jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Organizacją pozarządową, instytucją społeczną, zjawiskiem socjologicznym? Zapewne można na Orkiestrę patrzeć z wielu perspektyw. Niezależnie jednak od perspektywy można śmiało uznać, że jest to instytucja, która na stałe wpisała się w życie społeczne Polaków i historię ostatniego 20-lecia Rzeczpospolitej Polskiej.

Orkiestrze, jak mało której instytucji w Polsce udało się zachęcić Polaków do niesienia pomocy potrzebującym, o czym świadczy fakt, że aż 89% spośród nas wsparło organizację finansowo w ciągu 20 lat jej istnienia. Konkretna pomoc, jaką niesie Orkiestra jest nie tylko duża wielkością kwot, jakie co roku zbiera na swoją działalność, ale również realnym zasięgiem społecznym, 14% Polaków zauważa, że skorzystało ze sprzętu lub programów medycznych finansowanych przez WOŚP.

Animację ilustrującą badania można zobaczyć na portalu YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=MLOw6c6D7-0&feature=player_embedded

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.