Złoty Orzeł dla Lecha

przez | 22/12/2011

Film reklamowy marki Lech Premium pt. „Kula” zdobył nagrodę Złotego Orła podczas tegorocznego Festiwalu Reklamy. Jury doceniło oryginalność i kreatywność spotu oraz niekonwencjonalność komunikacji. Za koncepcję i realizację filmu odpowiedzialna była agencja McCann Erikson Poland.

„Jesteśmy bardzo dumni z nagrody. Spot „Kula” to efekt ciężkiej pracy grona doświadczonych specjalistów oraz przemyślanej, spójnej i konsekwentnie realizowanej strategii przez markę Lech Premium. Tegoroczny „Złoty Orzeł” to dla nas ogromne wyróżnienie, ale także wyzwanie, by kolejne spoty realizowane były na równie wysokim poziomie – mówi Szymon Piotrowiak, Brand Manager marki Lech w Kompanii Piwowarskiej.

Film „Kula” została zrealizowany przez agencję McCann Erickson oraz dom produkcyjny Papaya Films. Spot o długości 60 sekund reżyserował Duńczyk, Frederik Callinggard, twórca reklam takich marek jak Coca Cola czy Ikea ale także reżyser teledysków Madonny, Kylie Minouge, Depeche Mode czy Robbie‘go Williamsa. Zdjęcia zostały zrealizowane w ciągu czterech dni, w lutym br. W celu osiągnięcia efektów specjalnych do współpracy zaproszono aż dziesięciu akrobatów, pięciu kaskaderów oraz sześćdziesięciu statystów. W tle spotu usłyszeć można utwór „Colours” amerykańskiego zespołu GroupLove.

Największym wyzwaniem była realizacja ujęć formującej się i przelatującej nad miastem kuli złożonej z młodych ludzi; wyzwaniem było także oraz wprawienie w lot głównego bohatera, wzbijającego się ponad miasto poprzez skok z dachu. Zdjęcia te powstały przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu, ale również…90 – tonowego dźwigu. Efekt finalny osiągnięto dzięki połączeniu skomplikowanej kompozycji, animacji 3D oraz efektów „in camera”. – „Spot reklamowy nawiązuje do dobrej zabawy w gronie przyjaciół i znajomych. Przedstawiona idea w połączeniu z dynamicznym i nowoczesnym montażem sprawiły, że kampania została bardzo pozytywnie przyjęta przez grupę celową marki” – dodaje Magdalena Deszczyńska, ATL Manager Kompanii Piwowarskiej, która współodpowiadała za produkcję reklamy.

„Złote Orły” to jeden z najbardziej prestiżowych, polskich konkursów reklamy nagradzających od 13 lat najlepsze kampanie reklamowe. Projekty zgłaszane na konkurs oceniane są pod względem kreatywności, oryginalności pomysłu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu oraz doskonałej formy i warsztatu. Celem konkursu jest promowanie najwyższych profesjonalnych standardów w branży reklamowej.

Więcej na: www.lech.pl