e-Serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy bije w sieci. Z pompą

przez | 21/12/2011

Z okazji XX finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powstała specjalna internetowa aplikacja e-Serca, dzięki której nie wychodząc z domu można przekazać nawet drobne kwoty na rzecz zdrowej mamy, zdrowego wcześniaka, zdrowego dziecka.

Jeszcze przed XX finałem WOŚP, na stronie http://e-serce.wosp.org.pl/ została udostępniona aplikacja przedstawiająca negatyw logotypu Wielkiej Orkiestry. e-Serce składa się z 270 000 pikseli. Logo WOŚP-u na początku szare, zostanie rozświetlone dzięki użytkownikom, którzy zdecydują się zapełnić poszczególne piksele dokonując nawet drobnych wpłat. Wartość pikseli kształtuje się w przedziale od grosza do kilku złotych. Małe transakcje będzie można przekazać poprzez system mikropłatności YetiPay, zaś przy większych wpłatach dostępne będą również szybkie przelewy.

Mechanizm zakupu piksela pozwala tworzyć z pojedynczych pikseli dowolne kształty oraz wiadomości. Z tej opcji w sposób szczególny mogą skorzystać firmy do swojej promocji lub osoby, które chcą przekazać bliskim ważną wiadomość.

W miarę przybywania nowych kolorowych pikseli, e-Serce będzie coraz bardziej przypominało znane wszystkim serce WOŚP-u, co stanie się dodatkową motywacją do wzięcia udziału w akcji i rozświetlenia całego e-Serca.

Wiadomością o rozświetleniu piksela – będącą jednocześnie zachętą dla znajomych do uczestnictwa w akcji e-Serce – będzie można podzielić się na Facebooku. Komunikat „zapaliłem swój piksel na sercu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” pojawi się na profilu darczyńcy wraz z widokiem aplikacji z zapalonymi pikselami danego użytkownika.

Patronat honorowy nad akcją e-Serce objął odział Interactive Advertising Bureau Polska. – Cieszymy się, że serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej bije w sieci. Dotychczasowe akcje WOŚP-u były osadzone głównie offline. Akcja, której patronujemy w pełni wykorzystuje potencjał Internetu: wirusowość,  jego społecznościowy charakter, silnie angażując uczestników – mówi Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Całkowity dochód z akcji e-Serce przeznaczony jest na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, czyli zakup najnowocześniejszych urządzeń do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą. Twórcą aplikacji e-Serca jest Yetipay.

W akcję rozświetlania e-Serca włączyli się: Monika Brodka, Doda, Feel, Natalia Lesz, Kamil Bednarek i Star Guard Muffin oraz Monika Olejnik. Patronami medialnymi akcji są: ARBOinteractive, Internetstandard, Ipla, o2.pl, Onet.pl, Interia, Interaktywnie.com oraz Webshake.tv.