Nowa wersja Shoper – sprzedawaj pliki cyfrowe

przez | 15/12/2011

Mając na uwadze rosnącą popularność e-booków i audiobooków, w najnowszej wersji oprogramowania sklepów internetowych Shoper, została dodana możliwość sprzedaży plików cyfrowych.

Rynek sprzedaży plików cyfrowych w Polsce jest dopiero w fazie początkowej, do tej pory dostępne były głównie cyfrowe wydania prasy, cyfrowe podręczniki oraz audiobooki. Do gry włączyły się duże wydawnictwa, które rozpoczęły wydawanie swoich e-booków, w tym także tych bez DRM (pol. cyfrowe zarządzanie prawami). Dzięki udostępnieniu sprzedaży plików cyfrowych oprogramowanie Shoper staje się atrakcyjne dla zupełnie nowej grupy e-sprzedawców, a dotychczasowi klienci mogą urozmaicić swoją ofertę. O stan dzisiejszego rynku e-booków Shoper zapytał Pana Marcina Kądziołka, Prezesa Zarządu wydawnictwa Złote Myśli.

Jeszcze rok temu można było powiedzieć, że rynek sprzedaży ebooków w Polsce praktycznie nie istnieje, jednak obecny, 2011 rok jest swego rodzaju przełomem.

Pojawili się nowi gracze, sprzedaż zaczyna dynamicznie rosnąć, swoje publikacje w wersji elektronicznej udostępniło kilku dużych wydawców. Dodając do tego dostępność tanich, dobrych czytników książek wyłania nam się obraz elektronicznej książki nie jako gadżetu dla fanów nowoczesnych technologii, tylko pełnoprawnego produktu dla Kowalskiego. Wygoda tego typu rozwiązań oraz ceny niższe niż przy tradycyjnej książce są czynnikami, które napędzają rynek ebooków – mówi Pan Marcin.

Najpopularniejszymi formatami, w których są udostępniane e-booki są: PDF, EPUB, CBR (komiksy). W oprogramowaniu Shoper istnieje możliwość dodawania nieograniczonej liczby i rodzaju plików cyfrowych. Klient w sklepie zobaczy tylko ich tytuł, zdjęcia i opis, pobranie pliku będzie możliwie po dokonaniu zakupu. O rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy prezentacji produktu cyfrowego w swoim sklepie internetowym, Shoper zapytał także Pana Marcina ze zlotemysli.pl.

Prezentacja produktu elektronicznego nie różni się zbytnio od przedstawienia

produktu fizycznego. Na pewno warto zaznaczyć fakt darmowej przesyłki i szybkości dostarczenia. Trzeba też koniecznie podkreślać, że jest to produkt elektroniczny, żeby nie wprowadzić klienta w błąd. Jeśli plik mamy w kilku formatach, powinniśmy je również mocno uwypuklić, aby klient wiedział, czy jego urządzenie będzie w stanie poprawnie dany plik obsłużyć – dodaje Pan Marcin.

Ważny jest także opis produktu, który nie tylko może zachęcić klienta do zakupu, ale także wpłynie na lepszą indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Klienta dodatkowo może skusić możliwość zapoznania się z próbką produktu. W Panelu klienta Shoper wystarczy przy dodawaniu kolejnego produktu dołączyć plik, który będzie zawierał np. kilka stron e-książki lub parę minut audiobooka.

To nie jedyna nowość jaką oferuje kolejna wersja Shoper. Udostępniono także możliwość dodania menu poziomego widocznego w nagłówku strony. Rozbudowaniu uległa edycja kuponów rabatowych, które można teraz wybrać spośród zniżki: procentowej, kwotowej i darmowej wysyłki. Zmianom uległa także integracja z Allegro. O wszystkich nowych funkcjach i ulepszeniach można poczytać na blog.shoper.pl.