Nowa odsłona Vobis.pl

przez | 15/12/2011

Jeden z najpopularniejszych w Polsce technologicznych sklepów internetowych przeszedł właśnie gruntowy lifting. Ale zmiany nie obejmują jedynie jego wyglądu. To odpowiedź na stale rosnące wymagania klientów oraz aktualne trendy w handlu internetowym.

To druga tego typu operacja w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Rok temu Vobis.pl został całkowicie przebudowany, kiedy już było wiadomo, że kanał internetowy stanowi coraz bardziej istotną i rozwojową część działalności firmy. Po drodze było budowanie pozycji na Facebooku, czyli uruchomienie tam kopii e-sklepu w wersji f-commerce, a przede wszystkim zgromadzenie pokaźniej liczy fanów marki (ponad 12.000). Tego typu zabiegi, plus zgrabnie prowadzony e-marketing, szybko zaowocowały efektami: w ostatniej edycji fachowego rankingu e-sklepów (10.2011) przygotowanym przez Gazetę Wyborczą i portal finansowy Money.pl, internetowy sklep Vobisu znalazł się na drugim miejscu w swojej kategorii (Elektronika i AGD), pokonując m.in. renomowaną od lat konkurencję.

O aktualnych zmianach w wyglądzie i funkcjonalności Vobis.pl opowiada Michał Sybis, kierownik e-commerce w Vobis SA: Zgodnie z założeniami nowego projektu, postawiliśmy na prostotę, przejrzystość i funkcjonalność przy zachowaniu eleganckiej i stonowanej formy. Przede wszystkim serwis został „odchudzony”, co wpłynęło również na czas jego ładowania, a to poprawia znacznie komfort korzystania z całości.

Centralne miejsce zajmuje teraz wyszukiwarka. Poniżej znajdują się nasze główne grupy produktów, po których nawigujemy w dynamiczny, szybszy i łatwiejszy sposób. Zostały one również przeorganizowane pod kątem łatwiejszego wyszukania interesującego nas produktu. Cały mechanizm testowaliśmy uważnie przed premierą na naszych pracownikach, obecnych, ale również potencjalnych klientach.

Zmniejszyliśmy banery, przez co serwis bardziej wypełniony jest użytecznymi treściami, łatwiej też trafić do najnowszej gazetki Vobis, oferowanych przez nas usług oraz hitów wyprzedażowych. Zaraz obok umieściliśmy aktualne promocje i nasze nowości produktowe.

Co dalej na Vobis.pl? Po liftingu strony głównej odświeżać będziemy stronę produktową oraz pracować nad rozwojem jeszcze bardziej skutecznej wyszukiwarki. Większość ofert promocyjnych mamy wspólnych z tradycyjną siecią sprzedaży. Pomimo tego regularnie uruchamiane są akcje tylko dla klientów naszego e-sklepu, najczęściej połączony z fanpage Vobis na Facebooku. Jest to np. Kalendarz Adwentowy z propozycjami prezentów gwiazdkowych w obniżonych cenach w danym dniu trwania promocji

Pracujemy również nad rozwojem sekcji gamingowej, aktualnie jest to dobrze już znana naszym klientom, podstrona z premierami i promocjami dla graczy. W niedługim czasie odbędzie się również premiera naszego nowego projektu promocyjnego: da on możliwość zakupu produktu w okazyjnej cenie, w ofercie ograniczonej czasowo, jak i ilościowo, najczęściej w cenie niższej od rynkowej. Pierwsze takie okazje powinny pojawić się jeszcze w tym roku – dodaje Michał Sybis.