„Farmer” w nowej wersji drukowanej i on-line

przez | 14/12/2011

Nawet 160 stron tekstów poradnikowych, analizy, relacje z gospodarstw domowych i testy produktów. W wersji on-line najświeższe informacje każdego dnia, wzbogacone o pierwsze w internecie porady dla producentów rolnych i hodowców. Wydawca najstarszego branżowego tytułu zapowiada dwukrotnie większą objętość „Farmera”, dłuższy, miesięczny cykl wydawniczy i jeszcze większą integrację magazynu z portalem farmer.pl.

– Przez ostatni rok dochodziły do nas głosy, że dotychczasowa formuła magazynu przestaje być formułą atrakcyjną. Dwutygodnik – wydawany zbyt rzadko, by na bieżąco reagować na to, co dzieje się każdego dnia w branży, jednocześnie za często, by oferować pełne, obszerne, teksty poradnikowe, szczegółowo analizujące procesy i trendy. Zmieniające się otoczenie wymaga więc od nas przedstawiania porad w produkcji rolnej w innowacyjnej formule. Wprowadzamy zmiany i jeszcze bardziej integrujemy magazyn z portalem – mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP SA, wydawca „Farmera”.

Od stycznia 2012 roku magazyn „Farmer” będzie wydawany w cyklu miesięcznym, w nowej odsłonie, z odświeżonym layoutem i przede wszystkim z jeszcze bogatszym zapleczem merytorycznym. Miesięcznik „Farmer” będzie miał średnio od 120 do 160 stron z tekstami poradnikowymi, a także szczegółowymi analizami agro trendów oraz testami produktów wykorzystywanych w produkcji rolnej.

– Nigdy nie baliśmy się i nie boimy się zadawać trudnych pytań, dlatego nasi dziennikarze, przedstawiając rzetelną analizę użyteczności i funkcjonalności produktów, będą stale wyrażać własne poglądy. Nie zabraknie również opinii samych rolników i cyklicznych reportaży pokazujących technologie produkcji od A do Z. Poza regularnym wydaniem miesięcznym, będziemy na bieżąco przygotowywać specjalne dodatki, które będą uatrakcyjniać i wzbogacać zawartość magazynu – mówi Radosław Iwański, redaktor naczelny „Farmera”.

Wraz z magazynem „Farmer”, Grupa PTWP SA rok temu przejęła także portal farmer.pl, który bardzo szybko stał się pierwszym źródłem informacji dla sektora agro w Polsce. Porady produkcyjne i hodowlane w internecie są nowością. Zyskały tym większe uznanie, jako te, które jasno i czytelnie podpowiadają rolnikom, w jaki sposób można podnieść opłacalność produkcji.

– Już co trzeci polski rolnik korzysta z internetu*. Farmer.pl generuje blisko 500 tys. odsłon miesięcznie, regularnie portal odwiedza nawet 100 tys. użytkowników. Zintegrowanie serwisu z odświeżonym magazynem czyni najstarsze branżowe pismo w Polsce nowoczesnym partnerem nowoczesnych rolników – dodaje Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP SA, wydawca „Farmera”.

W serwisie farmer.pl dotychczasowe porady z poszczególnych działów serwisu – produkcji roślinnej i zwierzęcej, przerodzą się w „porady dnia”. Niezmienne pozostaną informacje związane z finansami oraz prawem, a także aktualne dane dotyczące dotacji i dopłat w rolnictwie oraz nowinki z obszaru odnawialnych źródeł energii czy szeroko pojętego biznesu wiejskiego.

Do Grupy PTWP SA należy również najstarszy branżowy serwis gieldarolna.pl. Umożliwiający darmowe zamieszczenie ogłoszeń portal skierowany jest głównie do mieszkańców terenów wiejskich oraz przedsiębiorstw działających w sektorze rolno-spożywczym.

W portfolio wydawcy znajdują się również takie tytuły jak: Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł, czasopismo Rynek Spożywczy, miesięcznik Rynek Zdrowia, portale wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl i propertynews.pl. Grupa PTWP SA jest również organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym, jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.

– Cykl regionalnych spotkań „Farmera” rozpoczniemy z początkiem roku 2012. W pięciu regionach Polski będziemy mówić o kluczowych tematach dla sektora agro, prezentować, jak wdrożenie innowacyjnych produktów, metod, działań może wpłynąć na rozwój gospodarstw rolnych, a także obniżyć koszty produkcji i zwiększyć jej efektywność – dodaje Radosław Iwański, redaktor naczelny „Farmera”.

Portal nowoczesnego rolnika dostępny jest pod adresem www.farmer.pl