Novinet z danymi od Lucini & Lucini Communications

przez | 13/12/2011

Sieć reklamy display Novinet, należąca do spółki Novem, rozpoczęła współpracę z Lucini & Lucini Communications. W ramach zawartej umowy międzynarodowy wydawca portali tematycznych udostępni Novinet zanonimizowane dane swoich zarejestrowanych użytkowników. Dzięki temu Novinet zaoferuje reklamodawcom emisje kampanii reklamowych do precyzyjnie zdefiniowanych segmentów użytkowników.

Nawiązanie współpracy z firmą Lucini & Lucini Communications, pozwoli sieci Novinet budować profile grup docelowych w oparciu o autentyczne dane internautów, pozyskane podczas ich rejestracji w serwisach internetowych. Reklamodawca korzystający z usług sieci będzie mógł kupić tzw. widownię (audience), czyli grupę docelową, którą łączą wspólne cechy, jak zainteresowania, zwyczaje zakupowe, wiek, płeć, stan cywilny, zawód oraz zachowania w internecie.

Lucini & Lucini Communications jest wydawcą portali tematycznych, rozrywkowych oferowanych w 9 językach: angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim, chińskim, portugalskim, polskim, rosyjskim i francuskim, w których posiada ponad 60 milionów zarejestrowanych internautów. Baza danych firmy zawiera bogaty zbiór informacji na temat użytkowników, które w sposób zanonimizowany określają ich cechy demograficzne, psychograficzne i behawioralne.

„Pozyskanie pierwszego dostawcy danych jest dla nas kluczowym krokiem w rozpoczęciu udostępniania usługi audience targetingu, pozwalającej na emitowanie reklamy display nie tylko na wybranych powierzchniach, ale także określonym użytkownikom. Jako jedyni w Polsce, zaoferujemy naszym klientom jawne, przejrzyste i jednoznacznie sformułowane profile grup docelowych. Dzięki temu reklamodawca będzie dokładnie wiedział, w jaki sposób zostały zbudowane segmenty, do których ma trafić jego reklama,” – powiedział Łukasz Pawlik, wiceprezes zarządu Novem sp. z o.o.

„Rozpoczęcie współpracy z Novinet jest dobrą okazją na nowe wykorzystanie potencjału zgromadzonej przez nas bazy danych użytkowników. Pozwoli to z jednej strony na zwiększenie efektywności reklamy internetowej, z drugiej strony sprawi, że nasz użytkownik, oprócz interesującej go treści, otrzyma reklamę, która odpowiada jego profilowi,” – powiedziała Vessela Nikolova, wiceprezes zarządu Lucini&Lucini Communications Europe.