Grupa Integer.pl kontynuuje zagraniczną ofensywę

przez | 07/12/2011

Grupa Integer.pl – dostawca i operator Paczkomatów InPost, działający na 7 międzynarodowych rynkach – rozszerza swoje wpływy w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach realizacji II etapu kontraktu z Eesti Post – zawartego w lutym 2011 – Grupa wkracza z innowacyjnymi urządzeniami do nadawania i odbierania przesyłek na Litwę. Współpraca z estońską pocztą publiczną obejmuje projekt, produkcję, dostawę oraz instalację kolejnych 35 Paczkomatów InPost. Pierwsze urządzenia staną na Litwie już na początku 2012 roku.

Nawiązanie współpracy z Eesti Post dało początek zagranicznej ofensywie Grupy Integer.pl. Pierwszy etap kontraktu – realizowany w I połowie 2011 roku – obejmował produkcję, montaż oraz instalację 38 Paczkomatów InPost. Umowa zakładała również partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w kwestii komercyjnego uruchomienia nowej usługi na terenie Estonii. Wartość I etapu realizacji zlecenia wynosiła 950 tys. euro.

Na koniec 2011 roku Paczkomaty InPost są już dostępne poza Estonią także w Rosji, Hiszpanii, na Cyprze, w Arabii Saudyjskiej i Chile. Jednocześnie Grupa Integer.pl przygotowuje się do uruchomienia w ciągu 4 lat aż 16 tys. Paczkomatów InPost w całej Europie. Projekt wyceniany jest na 350 mln euro.

„Chcemy być liderem międzynarodowego rynku pod względem dostępności i zasięgu urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek. Jesteśmy przekonani, że tak dynamiczna ekspansja pozwoli nam uzyskać tę pozycję w ciągu najbliższych 4 lat” – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Harmonogram europejskiej ofensywy Grupy Integer.pl zakłada uruchomienie:

  • 3500 maszyn w 2012 roku
  • 4500 maszyn w 2013 roku
  • 4500 maszyn w 2014 roku
  • 3500 maszyn w 2015 roku

„Aktualnie dopiero około 8% Litwinów robi zakupy w internecie, porównując do 13% Estończyków i ponad 20% Polaków, dlatego wysoko szacujemy potencjał tych rynków. Mają one przed sobą najlepszy, bo najbardziej wzrostowy okres, stąd decyzja, by wejść z Paczkomatami InPost do tych krajów jak najszybciej. Zakładamy, że popularność e-zakupów powinna rosnąć – zarówno w Estonii, jak i na Litwie – nieprzerwanie przez najbliższe 3-4 lata o około 13-18%. Należy pamiętać przy tym, że wyedukowanie społeczeństwa w zakresie zupełnie nowych form nadawania i odbierania przesyłek jest trudne i czasochłonne, więc wejście do tych krajów już w tym i na początku 2012 roku uważamy za strategiczną decyzję. Zakładamy jednocześnie, że w godzinie ‘zero’ Paczkomaty będą usługą ‘pierwszego wyboru’ dla mieszkańców państw, w których wdrażamy to rewolucyjne rozwiązanie” – mówi Brzoska.

Szacowane przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych mogą wynieść do 2013 roku około 20-40 mln euro rocznie.