Grupa Nokaut – przedział cenowy wynosi 15,5 – 21,5 zł

przez | 06/12/2011

Przedział cenowy akcji Grupy Nokaut SA – czołowego gracza e-commerce w Polsce, właściciela internetowych porównywarek cen – wynosi od 15,5 zł do 21,5 zł. Tym samym wartość oferty może wynieść 40,29 – 55,89 mln zł, w tym wartość akcji nowej emisji 26,35 – 36,55 mln zł. Od dziś do 8 grudnia 2011 trwa budowa księgi popytu oraz zapisy w Transzy Detalicznej. Około 80% oferowanych akcji jest dedykowane inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 12 miesięcy.

Oferta obejmuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A. Cena emisyjna i sprzedaży zostanie podana do publicznej wiadomości 9 grudnia do godz. 9.00, a zapisy w Transzy Dużych Inwestorów odbędą się w dniach 9 – 14 grudnia 2011.

Do obrotu wprowadzonych zostanie 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, nie więcej niż 1.700.000 akcji serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz nie więcej niż 1.700.000 PDA serii C. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na początku 2012 roku.

Oferującym akcje Grupy Nokaut jest Dom Maklerski BZ WBK SA.

Główne cele emisji obejmują akwizycje (Skąpiec.pl i Opineo.pl – część gotówkowa – umowy inwestycyjne zostały już podpisane), inwestycje w oprogramowanie (m.in. wejście w kanał mobilny oraz system płatności elektronicznych) a także ekspansję rynkową. Dzięki akwizycjom Grupa Nokaut osiągnie udziały rynkowe na poziomie obecnego lidera rynku.

„Mówi się, że e-handel to żyła złota – według najnowszych badań aż 47% internautów kupuje w sieci. W Polsce handel on-line stanowi obecnie około 3% detalu ogółem, a w średnioterminowej perspektywie prognozuje się wzrost do poziomu nawet 10-20%. Te liczby wskazują na potencjał sektora, w którym działamy. Pozycja lidera w sektorze, unikatowy model biznesowy i przewaga technologiczna daje nam możliwość rozwoju znacznie szybszego, niż rynek. Wprowadzenie nowego systemu płatności elektronicznych i wejście w kanał mobilny to dla nas kluczowe cele strategiczne. Będziemy w ten sposób budować trwałą przewagę konkurencyjną” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Grupa Nokaut działa w trzech segmentach e-commerce:

  • Porównywarka cen Nokaut.pl – kojarząca potencjalnych nabywców i sprzedawców on-line (a także: hotele.nokaut.pl, finanse.nokaut.pl, loty.nokaut.pl)
  • Zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl
  • Sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni)

Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.

Strategia Grupy Nokaut zakłada budowę silnej marki, konsolidację rynku oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym – w tym akwizycje, rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, rozwój oferty o nowe innowacyjne i komplementarne serwisy e-commerce oraz rozszerzenie działalności o mobilny kanał dystrybucji.