Capgemini wygrywa przedłużenie o pięć lat kontraktu z International Paper o wartości 42 mln euro

przez | 05/12/2011

Firma Capgemini – jeden z największych na świecie dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu, – ogłosiła, że przedłużyła umowę z International Paper (globalny producent papieru, i opakowań), wartą 42 mln euro. Przedłużenie kontraktu do 2018 roku obejmuje istniejący serwis finansowo-księgowy. Całkowity okres współpracy wynosi więc 19 lat i jest jednym z najdłuższych w sektorze BPO.

International Paper, firma z listy Fortune 500 oraz światowy lider w branży papieru, tektury i opakowań, działa w ponad 20 krajach, zatrudnia ponad 60,000 osób i obsługuje klientów na całym świecie. Firma zajmuje się produkcją papierów niepowlekanych, opakowań przemysłowych i konsumenckich na głównych rynkach, zaś jej zakłady produkcyjne znajdują się w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Europie (w tym w Polsce), Rosji, Azji i Afryce Północnej.

Początek współpracy Capgemini z International Paper to rok 1999, kiedy to 40 pracowników Capgemini rozpoczęło świadczenie usług International Paper w Europie. W 2002 r. umowa objęła również Stany Zjednoczone i od tamtego czasu zakres serwisu nieustannie się rozwijał. Obecnie 480 pracowników Capgemini służy pomocą ponad 240 lokalizacjom International Paper, pracując z Krakowa (Polska), Nanhai (Chiny) i Gwatemala City i świadcząc usługi finansowo-księgowe, w tym zarządzanie należnościami, zobowiązaniami, księgą główną, raportowaniem i analizami oraz funkcjami skarbca w siedmiu językach dla wielu jednostek klienta na całym świecie.

Kluczem do sukcesu firmy Capgemini przy przedłużeniu umowy były niezmiennie wysoka jakość świadczonych usług oraz innowacyjne i elastyczne rozwiązania dopasowane do potrzeb International Paper. Działania Capgemini wpłynęły na poprawę procesów dzięki zastosowaniu metodologii Global Process Model© i bliskiej współpracy z klientem, co zaowocowało standaryzacją procesów i wyższą wydajnością operacyjną.

Harry Wauters, dyrektor Global Financial Shared Services Centers z International Paper: „Szukaliśmy firmy z solidną platformą finansowo-księgową wspierającą nasze cele, rozwiązaniem elastycznym i skalowalnym w zależności od naszych potrzeb biznesowych. Zdecydowaliśmy się przedłużyć umowę z Capgemini ze względu na wyjątkowe podejście do współpracy, wartość dodawaną ponad uzgodniony zakres usług i silny nacisk na ciągłe doskonalenie. Firma wykazywała pełne zaangażowanie przez wiele lat w dostarczaniu innowacyjnych i elastycznych rozwiązań.”

Hubert Giraud, dyrektor generalny Capgemini Business Process Outsourcing, powiedział: „Cieszymy się z przedłużenia umowy z International Paper. Jest ona wyrazem zaufania do naszej pracy, zaangażowania i jakości usług. Zespół Capgemini wykazał wyjątkowe możliwości w dostarczaniu standaryzacji i poprawy procesów oraz innowacji. Jesteśmy szczęśliwi z rozszerzenia tego strategicznie ważnego partnerstwa, które przyniesie obopólne korzyści.”