Życie to nie Facebook – Saatchi & Saatchi przygotowało kampanię społeczną dla PCK

przez | 01/12/2011

Agencja Saatchi & Saatchi przygotowała dla Polskiego Czerwonego Krzyża akcję edukacyjną z okazji Światowego Dnia Walki z AIDS. Celem działań prowadzonych pod hasłem „Życie to nie Facebook. Nie przyjmuj zaproszenia od nieznajomych” była budowa świadomości, na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego.

Saatchi & Saatchi odpowiadało za opracowanie strategii, kreację oraz realizację działań. Na potrzeby akcji, agencja stworzyła na Facebooku specjalny profil Ali Skoczewskiej. Nieświadoma zarażenia wirusem HIV dziewczyna, zapraszała do grona znajomych losowo wybranych użytkowników serwisu, którzy po wejściu na jej profil znajdowali jedynie materiał wideo pt. „Pamiętasz, jak się poznaliśmy?”. Nagranie z udziałem Ali, przedstawiało prostotę i szybkość nawiązywania często powierzchownych znajomości, do których przyzwyczaiła nas era portali społecznościowych. Tymczasem, przeniesienie tego typu zachowań i stosunków do „świata rzeczywistego” może mieć groźne następstwa i prowadzić do zarażenia się wirusem HIV, co ukazuje finałowa scena filmu.

Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS OBOP to właśnie kontakty seksualne (80% przypadków) są głównym źródłem zakażeń wirusem HIV. Tymczasem, jedynie co piąty Polak pyta swojego partnera o zagrożenie AIDS i ewentualnie testy w kierunku HIV. W Polsce w ciągu roku dochodzi do ponad 800 zakażeń wirusem HIV. Specjaliści oceniają, że zarażonych Polaków może być ok. 35 tys. Najliczniejszą grupę (84 proc.) wśród żyjących z HIV/AIDS w naszym kraju stanowią osoby w wieku produkcyjnym (20-49 lat). Problem dotyka głownie ludzi młodych – 46 proc. zakażonych nie ukończyło 29 roku życia, w tym 7 proc. w momencie zakażenia nie miało 20 lat. Mimo to, świadomość dotycząca łatwości z jaką możemy stać się nosicielami HIV wciąż jest niewielka. Według szacunków w Polsce nawet 70 proc. zakażonych nie wie o swojej chorobie.

Spot promujący akcję został wyreżyserowany przez Bartka Pogodę. Za produkcję odpowiadał zespół domu produkcyjnego Dynamo pod nadzorem Natalii Strzałkowskiej i Anny Łopat. Postprodukcję powierzono studio Delapost. Film udźwiękowiono w Box Postproduction.

Za prowadzenie działań PR odpowiadała agencja WALK PR.