Kryzys nam nie straszny, a prezenty chętnie kupujemy w sieci

przez | 01/12/2011

Serwis Ceneo.pl przeprowadził w listopadzie ankietę wśród swoich użytkowników, pytania dotyczyły przedświątecznych wydatków. Wyniki pokazują, że większość osób nie odczuwa kryzysu – 39,9% ankietowanych wyda na święta podobną kwotę jak w zeszłym roku, a 27,6% zadeklarowało, że wyda więcej. Internauci doceniają również wygodę zakupów w sieci – 66,8% kupi przynajmniej część prezentów w ten właśnie sposób.

Grudzień to najintensywniejszy okres dla e-handlu – serwisy sprzedażowe każdego roku odnotowują w tym czasie rekordowe liczby odwiedzin. Porównywarka Ceneo.pl w ubiegłym roku największą liczbę odwiedzin zanotowała dokładnie 12 grudnia, obecnie wszystko wskazuje na to, że rok 2011 przyniesie kolejne rekordy. Również użytkownicy Ceneo.pl zaznaczyli pierwszą połowę grudnia jako termin, w którym kupią prezenty dla najbliższych – za tą opcją opowiedziało się 43,1% ankietowanych. Na jeden świąteczny podarunek większość osób (40,4%) wyda w granicach 50-100 zł, a łączna kwota jaką wydamy na święta to około 501-1000 zł (30,6%).

Jak komentuje dr Bogusław Półtorak, główny ekonomista Bankier.pl ankieta przeprowadzona przez Ceneo.pl pokazuje, że polscy e-konsumenci podchodzą spokojnie do negatywnych informacji dotyczących kryzysu: „Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo wskazują, że kryzys finansowy strefy Euro jeszcze nie dotknął polskich konsumentów w sieci. Można spodziewać się wręcz, że nawet jeśli dałoby się w Polsce odczuć mocniej skutki kryzysu, to czynnik ten może być wręcz katalizatorem przyspieszającym przenoszenie się handlu do sieci.”

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2011 wśród użytkowników Ceneo.pl, odpowiedzi udzieliło 9090 osób. Raport, w którym znajdują się wyniki można pobrać pod adresem:

http://pressroom.ceneo.pl/wp-content/uploads/2011/12/przedswiateczne-ezakupy-raport-ceneo.pdf