Grupa Publicis przejmuje Ciszewski PR, największą polską agencję Public Relations

przez | 01/12/2011

W dniu dzisiejszym Grupa Publicis ogłosiła przejęcie 100% udziałów spółek Ciszewski, największej, niezależnej polskiej agencji Public Relations z silnymi kompetencjami w komunikacji technologii, finansów, konsumenckiej i marketingu sportowego. Trzy marki, działające w ramach Ciszewskiego czyli Ciszewski PR, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski Financial Communications zostaną połączone pod brandem MSLGROUP, sieci wyspecjalizowanej w komunikacji, Public Relations oraz eventach, należącej do Grupy Publicis. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

Ciszewski będzie funkcjonował  pod nazwą Ciszewski MSL i stanie się główną agencją MSLGROUP w Polsce, obok istniejącej dotychczas agencji MSL Warsaw, działającej głównie w obszarze Healthcare, korporacyjnym oraz komunikacji konsumenckiej. Jerzy Ciszewski, założyciel i właściciel agencji Ciszewski pokieruje MSLGROUP Poland, raportując do Andersa Kempe, prezesa MSLGROUP EMEA, rezydującego w Londynie. Sebastian Hejnowski, obecnie pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Ciszewski PR zostanie Dyrektorem Operacyjnym MSLGROUP Poland i będzie wspierany przez  Monikę Perek, dyrektora zarządzającego MSL Warsaw. Paweł Tomczuk, współzałożyciel Ciszewski Financial Communications, będzie nadal zarządzał spółką pod nową marką – Ciszewski MSL Financial Communications.   Nawet na dynamicznie rosnącym rynku polskim, bardzo wyróżnia się ostatni wzrost agencji Ciszewski: 59% wzrostu organicznego w 2010 roku i oczekiwany wzrost o 41%  w 2011 roku. Agencja została dwukrotnie uhonorowana tytułem Agencji PR Roku w 2010 i 2011 roku, w badaniu, przeprowadzonym pośród polskich marketerów. Jej klientami są liderzy rynku m.in. LG, Carlsberg, BNP Paribas oraz PZU, największa polska firma ubezpieczeniowa.

W raporcie  Ernst & Young European Attractiveness Survey z 2010 roku Polska została zaliczona do rynków z największym potencjałem dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wg prognozy Międzynarodowego Funduszu Walutowego polska gospodarka wzrośnie o 3,8% w 2011 roku i o 3% w 2012, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosi 1,7% w 2011 i 0,6% w 2012. Według International Communications Consultancy Organization całkowite wydatki  na PR wyniosły 113 milionów Euro w 2010 i wg prognozy wzrosną o 10% w 2011 roku.

Ciszewski PR, będąca jedną z pierwszych agencji w Polsce początkowo była skupiona na swojej unikalnej ekspertyzie w zakresie sportu. Jerzy Ciszewski, założyciel agencji, sportowiec a zarazem były sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Sportu był odpowiedzialny za przygotowanie polskiej kandydatury do organizacji UEFA Euro 2012. Agencja zbudowana na doświadczeniu w zakresie marketingu sportowego, dziś łączy kompetencje Public Relations m.in. w obszarze korporacyjnym, finansowym i technologicznym, włącznie z działaniami social media oraz komunikacją kryzysową.

„To kolejny, duży krok w kierunku zdobycia pozycji kluczowego gracza na szybko rosnących rynkach, w celu zbudowania światowej klasy sieci wyspecjalizowanej komunikacji. Ciszewski to fantastyczna agencja a dzisiejsza akwizycja daje nam jeszcze silniejszą pozycję, dzięki której będziemy dalej rozwijać się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jestem zachwycony tym, że agencja Ciszewski dołączyła do naszej rodziny, do której wiem, że szybko się dopasuje. Od dwóch lat, czyli od czasu kiedy poznałem Jerzego i Sebastiana dzielimy najlepszymi praktykami i współpracujemy przy obsłudze klientów.” – komentuje CEO MSLGROUP Olivier Fleurot.

„Bardzo się cieszę, że staliśmy się członkiem światowej rodziny MSLGROUP. Ta decyzja nam otwiera dostęp do unikalnego know how, daje szereg nowych możliwości biznesowych – naszym codziennym wysiłkom nadaje nowy, bardziej perspektywiczny wymiar. Wierzę głęboko, że wraz z naszymi przyjaciółmi z MSLGROUP będziemy na polskim rynku tworzyć nową, unikalną jakość usług public relations.” –  dodaje Jerzy Ciszewski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.