Czy okres świąteczny sprzyja w wyborze nowych technologii – w opinii Matrixmedia.pl

Okres świąteczny w handlu, jest czasem żniw w jednogłośnej opinii przedstawicieli wszystkich branż. Nie inaczej w przypadku dystrybutorów sprzętu rtv i agd, bez względu na to czy sprzedaż prowadzona jest w sklepach tradycyjnych czy internetowych, dla których ostatnie tygodnie roku to możliwość na bardzo dobre wyniki finansowe. Zyski generowane są przez sprzedaż, czyli decyzyjność klientów, których preferencjom w tym czasie od lat przygląda się dyrektor ds. handlu MatrixMedia.pl – Rafał Zych.

Czas świąt Bożego narodzenia i specyficznej atmosfery jaka im towarzyszy od lat wykorzystywana jest przez producentów, którzy dzięki działaniom działów marketingowych wpływają na ludzi wprawiając ich w stan świątecznej gorączki. Czy magia świat udekorowana mocnymi kampaniami sprzyja w wyborze niestandardowego asortymentu i modeli wykorzystującymi nowe technologie ?

„Specyfika sprzedaży okresu świątecznego wyróżnia się na tle całego roku” – podkreśla Zych. Duża część klientów w okresie świątecznym, głównie w poszukiwaniu świątecznego prezentu dla siebie i bliskich skłonna jest do wyboru nowych, ciekawych rozwiązań proponowanych przez producentów. „Nie wiązałbym tego z gadżetomanią, raczej dostrzeżeniem przez klientów nowoczesnych ale i użytecznych funkcji w tradycyjnych liniach sprzętowych”. Doskonałym przykładem może być kamera Sony HDR-PJ10E, łącząca w sobie zalety kamery cyfrowej z projektorem multimedialnym. Solidny model nagrywający obraz w jakości HD wyróżnia się dodatkową opcją jaką jest możliwość projekcji nagranego obrazu na powierzchni ściany lub sufitu. Obraz w dobrej jakości wyświetlany jest w wymiarach do 150 cm, a więc wielkości odpowiadającej matrycy telewizyjnej 60″. „Zainteresowanie kamerami cyfrowymi w przekroju całego roku jest raczej niskie, wzrasta pod koniec roku, jednak na przykładzie tego modelu można powiedzieć o ewenemencie co pokazuje duże zainteresowanie już od połowy listopada. Klienci docenili nie tylko możliwość utrwalania obrazu w bardzo dobrej jakości, ale również opcję szybkiego dzielenia się nim” Kamera zaprojektowana jest do użytku domowego, a funkcja rzutnika również wpisuje się w ten charakter i niewątpliwie pozwoli oryginalnie i przyjemnie spędzić czas z bliskimi.

Przy wyborze tabletów wydawałoby się, że klienci kierują się głównie funkcjonalnością użytkową, możliwościami do wykorzystania w pracy. Nie zawsze. „Nasi konsultanci otrzymali wiele zapytań odnośnie multimedialnych możliwości tabletów w szczególności przez pryzmat rozrywki. Klienci szukają nie tylko rozwiązań stricte do pracy, ale również o bardziej spersonalizowanym charakterze do osobistego użytku – zauważa Zych” Numerem jeden jest model SGPT-113PL. Za około 2400 zł otrzymujemy multimedialny kombajn z dostępem do Internetu. „Mobilne centrum rozrywki jak nazywają je nasi specjaliści to coś czego ludzie szukają w okresie świątecznym, bo tak też kojarzą im się święta, z przyjemnością i relaksem. Utożsamiany jest on właśnie z urządzeniami do niedawna uznawanymi za high-endowe, dzisiaj dostępnymi już prawie dla każdego”

Często wybór świątecznego zakupu związany jest z wymianą tego najbardziej potrzebnego sprzętu RTV. Przy wymianie telewizora klient kieruje się głównie: ceną, gabarytami, nieraz wyglądem zewnętrznym. Coraz częściej jednak zwraca uwagę na parametry, które przecież powinny być kluczowe przy wyborze telewizora. „Klienci zdecydowani, kierujący się wiedzą i rozpoznaniem nowych technologii w szczególności 3D, szukają najlepszego stosunku jakości do ceny. Egzemplarzem, który cieszy się dużym zainteresowaniem już od pewnego czasu jest Sony KDL-40HX720. Z pomocą w podjęciu decyzji klientowi przychodzi sam producent oferujący specjalne prezenty dodawane do zakupionych telewizorów tej serii”.

Czy zatem nowe technologie zagoszczą w naszych domach w te święta ? „Niewątpliwie – podsumowuje Rafał Zych”

www.matrixmedia.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu