Najczęściej kupujemy pod choinkę… kosmetyki

Kosmetyki to najczęściej wybierane prezenty pod choinkę. W tym roku podaruje je ponad połowa z nas, jak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Douglas Polska, największej w Polsce sieci perfumerii. Chociaż częściej na zakup kosmetyków zdecydują się kobiety niż mężczyźni, to właśnie mężczyźni kupią prezenty o większej wartości. Ponadto blisko połowa z nas, bo aż 49%, kupi prezenty gwiazdkowe w pierwszej połowie grudnia.

W tym roku kosmetyki na prezent świąteczny kupi ponad połowa Polaków i to bez względu na wiek, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Kosmetyczne upominki częściej wybiorą kobiety (55%) niż mężczyźni (45%). Wśród kosmetycznych podarunków największe triumfy święci odwieczny symbol luksusu – perfumy. Większość z nas docenia magię i urok zapachów zamkniętych w pięknych flakonach. Taki prezent wybiorą najczęściej osoby młode, w wieku 18-29 lat (72%), a także mężczyźni (64%). Kobiety w tym roku najczęściej kupią produkty do pielęgnacji ciała (24%) i do kąpieli (19%). Prawie co 4 z nas  podaruje zestawy świąteczne, które cenimy ze względu na praktyczność oraz estetykę opakowania.

Dobrą wiadomością dla wszystkich pań, które czekają na swoje upominki, jest fakt, iż to właśnie mężczyźni na kosmetyczne prezenty wydadzą więcej niż kobiety – 34% panów przeznaczy na nie ponad 200 zł. Mężczyźni deklarują również, że wpływ na ich decyzję ma marka producenta (33%).

Mimo, że przy wyborze kosmetyków na prezent ponad połowa z nas kieruje się ceną (53%), to ważne są też wysoka jakość produktów (33%) i marka producenta (28%). Kosmetyki na świąteczne upominki Polacy kupią najczęściej w dużych sieciach drogeryjnych i perfumeriach takich jak Douglas, który ceniony jest nie tylko za oferowanie doradztwa, serwis i wyjątkowe bogactwo marek wyłącznościowych, ale także bezpłatne pakowanie prezentów.

Blisko połowa Polaków (49%) kupi prezenty w pierwszej połowie grudnia. O świątecznych upominkach jednak wcześniej pomyślą kobiety. Panowie odkładają zakupy na ostatnią chwilę – 13% z nich kupi kosmetyki na dzień/dwa przed świętami. „Duża część klientów naszych perfumerii przyznaje, że decydują się na zakupy w ostatniej chwili, bo lubią atmosferę przedświątecznej gorączki zakupowej i po prostu celebrują ten czas” – podsumowuje Elżbieta Plichta, PR Manager Douglas Polska.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu