Świąteczny „szczyt paczkowy”: wskazówki dla korzystających z usług kurieskich

Tagi:

Tradycja świąt Bożego Narodzenia od lat wiąże się z przekazywaniem swoim bliskim prezentów. Skutkuje to wzmożoną aktywnością oraz nagłym wzrostem sprzedaży, także on-line, co z kolei sprawia, że kurierzy mają pełne ręce roboty. Jak zatem firmy kurierskie radzą sobie ze „szczytem paczkowym” i co powinni zrobić klienci, aby nie narazić się na nieprzyjemności związane z problemami na linii nadawca-odbiorca?

Firmy kurierskie już wczesną jesienią rozpoczynają przygotowania do wzmożonej pracy na koniec roku. Przykładowo, Siódemka zmodyfikowała wewnętrzną organizację pracy pod kątem zwiększonej liczby zamówień.

W stosunku do zwykłego okresu zwiększono liczbę kurierów oraz pracowników w oddziałach i centrum obsługi klienta. Ponadto w ramach usprawnień sieci logistycznej Siódemka otworzyła  dodatkowe podsortownie, które zwiększyły jej przepustowość dzięki czemu usprawniono proces od nadania paczki do jej doręczenia odbiorcy. Zwiększoną pracę w tym okresie mają również handlowcy, ostatni kwartał to czas wzmożonych odwiedzin u klientów, którzy notują duże wzrosty nadań i potrzebują porady jak w sposób optymalny uporać się ze zwiększonym wolumenem paczek.

Należy jednak pamiętać, że złożoność samego procesu logistycznego, znaczne zwiększenie wolumenu dostarczanych paczek, a także inne, nieprzewidziane utrudnienia, związane na przykład z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, mogą spowodować opóźnienia w terminowości dostarczenia przesyłki do odbiorcy.

Oto kilka wskazówek dla osób korzystających z usług kurierów, które zapewnią właściwą realizację usługi:

  1. Pamiętaj o podaniu dokładnego adresu dostarczenia paczki oraz telefonu kontaktowego do odbiorcy. Wielokrotnie zdarza się, że błędne lub nieprecyzyjne podanie adresu skutkuje niepotrzebnymi problemami.
  2. Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. W decydujący sposób wpływa to na termin dostawy wydłużając cały proces. Weźmy to pod uwagę obliczając termin dostarczenia produktu.
  3. Sprawdź opinie na temat sklepu internetowego, w którym dokonujesz zamówienia. Rekomendacje innych użytkowników pomogą ustrzec Cię przed problemami.
  4. Dokonaj zamówienia odpowiednio wcześniej (najpóźniej 2 tygodnie przed Wigilią Bożego Narodzenia), by mieć pewność, że zamówiony produkt znajdzie się pod choinką we właściwym momencie.
  5. Sprawdź, czy w zamówieniu wskazałeś adres, pod którym na pewno będzie ktoś, kto odbierze przesyłkę. Warto przewidzieć, gdzie najlepiej dostarczyć naszą paczkę, może dogodniejszym miejscem będzie nasze miejsce pracy, a nie zamieszkania.
  6. Korzystaj z narzędzi monitoringu przesyłek, powiadomień sms i e-mail, które pomagają w usprawnieniu pracy kuriera i podniesieniu skuteczności doręczeń.
  7. By mieć pewność dostawy, korzystaj z usługi dostawy z zastrzeżeniem godziny dostarczenia przesyłki.

W celu uniknięcia nieprzyjemności związanych z brakiem prezentu w wigilijny wieczór warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki.  Zastosowanie się do nich zapewni dostarczenie przesyłki na czas i miejsce bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu