Nowa technologia pomoże firmom mającym swoje strony na Facebooku zwiększyć interakcję z fanami

InteliWISE, lider rozwoju oprogramowania sztucznej inteligencji i dostawca rozwiązania typu Wirtualny Doradca dla obsługi klienta i e-Commerce, uruchamia technologię Wirtualnych Doradców dla sieci społecznościowych.

Firmy posiadające swoje strony w mediach społecznośiowych w coraz większym stopniu wykorzystują je nie tylko do marketingu i sprzedaży swoich produktów, ale także obsługi klienta. Aplikacja InteliWISE umożliwia uruchomienie na stronach firmowych Facebooka Wirtualnych Doradców, którzy promują produkt w sposób interaktywny, odpowiadają na pytania klientów i łagodzą problemy w sytuacjach zagrożeń reputacji marki. Dzieje się to automatycznie, odpowiedzi są generowane z przygotowanej wcześniej bazy wiedzy, ale także na podstawie poprzednich postów i komentarzy. Specjalnie stworzona interaktywna aplikacja zostaje wbudowana w firmowy Fan Page na Facebooku. Może być ona umieszczona w zakładce Produkt albo Pomoc.

„Problem wielu firm promujących się na Facebooku wynika z dynamiki tego medium. Owszem, miliony Polaków spędza rosnącą ilość czasu na Facebooku i innych portalach społecznościowych, ale profile firmowe nie są przygotowane na przykład na nagłe krytyczne komentarze, albo po prostu na pytania klientów. A w przeciwieństwie do tradycyjnych mediów, klienci korzystający z sieci społecznościowych wymagają natychmiastowych odpowiedzi. Stąd nasza oferta – oprogramowanie, które nie tylko natychmiast odpowiada na pytania, wątpliwości czy problemy klientów, ale też uczy się na podstawie wcześniejszych postów” – mówi Marcin Strzałkowski, Prezes Zarządu InteliWISE S.A.

Dzięki takiemu rozwiązaniu firma może znacząco obniżyć koszty interakcji z fanami, gdyż oprogramowanie działa nawet wtedy, gdy nie ma obsługi klienta na Facebooku. Koszt jednego obsłużonego klienta może być nawet 8 -10-cio krotnie niższy od obsługi przez konsultanta infolinii. Dodatkowo system generuje raporty z dialogów, dzięki czemu firmy otrzymują ważne dane niezbędne przy budowaniu strategii marketingu społecznościowego.

Przykładowe wdrożenia można znaleźć na fan page’ach takich firm, jak:

  1. http://www.facebook.com/naviexpert – z lewej strony link Wirtualny Doradca
  2. http://www.facebook.com/fashion.frontROWS
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu