Nowe standardy reklamy display – okres przejściowy do końca roku

Dokument Standard i Zalecenia dla Reklamy Display, stworzony przez działającą w ramach IAB Polska grupę roboczą Brand Advertising Online jest obecnie w fazie przejściowej. Standard będzie obowiązywał od 1 stycznia 2012 roku. Tego samego dnia ruszy tez system certyfikujący.

Dokument został stworzony przede wszystkim z myślą o klientach tak, aby poprzez zestawienie wspólnych dla wydawców internetowych wymagań jakie kreacja powinna spełniać, mogła być wyemitowana u wszystkich, którzy stosują się do Standardu. WYDAWCA jest zgodny ze standardem wtedy kiedy przyjmuje do emisji każdą kreację stworzoną zgodnie z tym standardem.

Standard określa m.in. MINIMALNE – MAKSYMALNE WAGI. Oznacza to, że wydawca powinien w swojej specyfikacji określić, że przyjmuje do emisji kreacje o  maksymalnej wadze 40kB lub 60 kB (w zależności od formatu) lub większej.  Wydawca nie może wymagać od reklamodawcy przygotowania kreacji o wadze mniejszej niż określa to standard (dotyczy formatów opisanych w standardzie).  Podobnie jest z rozmiarami reklamy – wydawca musi przyjąć do emisji np. expand billboard rozwijany do 300px. Jeżeli zechce, może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać mniejszego rozmiaru. Standard określa również kwestie „zamykajki” oraz dźwięku w reklamie, dzięki czemu Klienci zawsze wiedzą, czego wymagają Wydawcy i mają pewność, że zasady te są spójne.

Podmioty zainteresowane dołączeniem się do Standardów mają czas do końca roku na dostosowanie. 1 stycznia ruszy także system przyznawania certyfikacji Standardów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu