Idea odpowiedzialnego picia alkoholu wspierana przez Rafaela Nadala i markę BACARDI Limited

W sporcie jak grać, to tylko fair play, w życiu jak pić, to tylko odpowiedzialnie. Wielu sportowców mogłoby się podpisać po tym zdaniem. Jednym z nich jest z pewnością Rafael Nadal, który od 22 marca 2011 roku jest twarzą kampanii stworzonej przez firmę BACARDI® Limited promującej odpowiedzialne picie alkoholu.

Firma BACARDI® Limited jest pionierem w zakresie uświadamiania konsumentom alkoholu, że powinni korzystać z jego uroków w sposób odpowiedzialny. Już pierwsza kampania  1930  została zakończona sukcesem.

Idea, by sportowcy użyczali swojego wizerunku na potrzeby kampanii promującej odpowiedzialną zabawę z alkoholem – pojawiła się w BACARDI® Limited w 2008 roku, w Brukseli. Pierwszym ambasadorem akcji został Michael Schumacher – siedmiokrotny mistrz świata F1. W raz z BACARDI® Limited promował hasło: „Drinking and Driving Don’t Mix”. Od tego czasu kampania zyskała ogromną popularność, którą odzwierciedliła liczba 37 milionów zwolenników. Jej flagowymi założeniami było edukacja konsumenta poprzez ukazanie odpowiedzialnej i satysfakcjonującej drogi spożywania alkoholu, promowanie koktajli bezalkoholowych i udzielanie porad, jak bezpiecznie wracać z imprezy do domu.

Na fali popularności kampanii społecznie bardzo potrzebnej i ważnej – BACARDI® Limited kontynuowało jej przebieg i w 2011 roku zaprosiło Rafaela Nadala do objęcia stanowiska globalnego Ambasadora Kampanii. Uważany za jednego z najlepszych tenisistów świata, dziewięciokrotny laureat turniejów wielkoszlemowych – okazał się idealnym kandydatem. Młody, wysportowany, prowadzący aktywny tryb życia Nadal – głośno deklaruje, że wierzy w założenia akcji i uważa, że alkohol może być częścią składową każdej  imprezy. Musi być jednak spożywany w sposób odpowiedzialny. Wraz z firmą BACARDI® Limited przygotował on również recepturę drinka bezalkoholowego „Rafa’s Berry Smash” bazującego na sokach owocowych.

Również Polska, jako jeden z krajów sprzedających produkty BACARDI® Limited – bierze udział w światowej kampaniach głoszących odpowiedzialne picie alkoholu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu