Aiton Caldwell SA przygotowuje się do wejścia na rynek rumuński

Spółka Aiton Caldwell podpisała list intencyjny z rumuńskim operatorem telekomunikacyjnym MEDIA SAT. W wyniku nawiązania współpracy spółki rozpoczęły negocjacje, mające na celu opracowanie projektu telefonii SaaS dla klientów biznesowych na rynek rumuński oraz ustalenie warunków współpracy przy jego wdrożeniu. Planowo negocjacje zakończą się z końcem lutego 2012 roku.

„Ekspansja na rynki zagraniczne to jeden z głównych elementów obranej strategii, mocno podkreślony w celach emisyjnych naszej spółki w kontekście planowanego na grudzień br. debiutu na NewConnect. Konsekwentnie realizujemy przyjęte założenia biznesowe.” – poinformował Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell SA.

Pierwszy etap współpracy zakłada negocjacje wstępne, w wyniku których spółki wspólnie przygotują koncepcję produktu na rynek rumuński, zaplanują budżet oraz harmonogram projektu, a także ustalą wzajemne zadania i obowiązki. W tym celu powołana została grupa robocza, składające się ze specjalistów w zakresie telekomunikacji, technologii, sprzedaży, marketingu, a także analityków biznesowych, zarówno z Polski, jak i z Rumunii. W kolejnym etapie planowane są prace nad stworzeniem faktycznego produktu oraz jego wdrożenie na rynku rumuńskim.

„Rynek rumuński oceniamy jako bardzo perspektywiczny z dużym zapotrzebowaniem na rozwiązania SaaS. Według Romania Telecom Market Research około 4,5 miliona mieszkańców tego kraju ma dostęp do internetu, co w odniesieniu do całej populacji wynoszącej 22,5 miliona, stanowi jeden z najniższych wskaźników w Unii Europejskiej. Dodatkowo rumuńskie firmy z sektora MSP mają niską świadomość dostępnych rozwiązań teleinformatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Jesteśmy przekonani, iż rozwój technologii internetowych jest nieuchronny również w tej części Europy, dlatego liczymy na duże zainteresowanie oferowanymi przez nas usługami. Chcemy wykorzystać klasyczny efekt synergii łącząc technologiczne know-how Aiton Caldwell z wiedzą naszego partnera o tamtejszym rynku.” – dodał Jan Wyrwiński.

MEDIA SAT jest dostawcą usług teleinformatycznych i telekomunikacyjnych, działającym na rynku rumuńskim. W 2010 roku obroty Spółki sięgnęły poziomu 8 mln EURO, natomiast wskaźnik EBITDA wyniósł 480 tys. EURO. Firma jest częścią grupy kapitałowej MEDIA PRO i COMPUTERLAND.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu