Telescope dla Fundacji Oswoić Los

Agencja marketingu społecznego TELESCOPE, została zaproszona do współpracy przy promocji Bajek Psychoedukacjnych.

Najnowszym i największym obecnie projektem Fundacji Oswoić Los jest wydanie ilustrowanej książki z 12 bajkami psychoedukacyjnymi, oraz towarzyszącej książce płyty CD. Całość nosi nazwę „ Tuż pod moim nosem”.

Projekt ma na celu przybliżenie dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym różnych form niepełnosprawności rówieśniczej. Każda z bajek porusza inny temat „inności”: zespół Downa, karłowatość, autyzm, otyłość, utratę słuchu i wzroku, mózgowe porażenie dziecięce, zespół Aspergera, jąkanie, rozszczep kręgosłupa, utratę kończyny.

Bajki czytane są przez gwiazdy polskiej sceny: Olka Klepacza, Marcina Prokopa, Muńka Staszczyka, Szymona Majewskiego, Olgę Bończyk, Majkę Jeżowską, Natalię Kukulską, Magdę Mołek oraz Kabaret Ani Mru Mru. Udźwiękowieniei oprawa muzyczna jest dziełem lubelskiego kompozytora i sound designera, Piotra Bańki. Projekt zaszczyciła również swoim udziałem Pierwsza Dama Rzeczypospolitej, Pani Anna Komorowska.

“Naszym celem jest, aby lektura tej książki i rozmowa z dziećmi na temat jej treści, pomogła przekonać najmłodszych do akceptacji faktu, że nie wszyscy jesteśmy tacy sami, a każdy na swój sposób wyjątkowy. Mamy nadzieję, że ta pionierska książka będzie milowym krokiem do zastąpienia słowa „tolerancja” słowem „akceptacja. To właśnie te dyskusje, te rozmowy, będące naturalnym skutkiem wysłuchania i przeczytania bajek, stanowić będą podstawę do nowatorskiego jeszcze w naszym kraju procesu inkluzji. Nie tolerancji, lecz właśnie akceptacji. Nie obecności, lecz współistnienia osób niepełnosprawnych w społeczeństwie.”- mowi Katarzyna Łukasiewicz, Prezes Fundacji.

Projekt cieszy się coraz większym zainteresowaniem mediów, a MEN przyznało projektowi Honorowy Patronat. Minister Edukacji Narodowej i rozważa wprowadzenie tych bajek do podstawy programowej.

“Naszym wspólnym założeniem jest aby te bajki poznało jak najwiecej dzieci i dorosłych. Opracowujemy dlugotrwała strategie komunikacji, zapraszamy sponsorów do udzialu w tym wyjatkowym projekcie. Zakladamy realizacje spotów reklamowych na podstawie bajek.” – dodaje Malina Wieczorek, TELESCOPE Director (www.telescope.org.pl)

Patronaty Honorowe : Patronat Minister Edukacji Narodowej, Patronat Marszałka Województwa Lubelskiego

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu