Mariusz Przybylski dla akcji „Adam – Mężczyźni Kontra Rak Piersi”

Rusza druga edycja wyjątkowej i nierealizowanej nigdzie poza Polską akcji „Adam – Mężczyźni Kontra Rak Piersi”, w ramach Wielkiej Kampanii Życia marki Avon, która ma na celu włączenie mężczyzn w walkę z rakiem piersi. Kolekcję do projektu „Adam” zaprojektuje znany i ceniony projektant mody – Mariusz Przybylski.

14 grudnia 2011 roku w Pałacu Kultury i Nauki odbędzie się ekskluzywny pokaz kolekcji zaprojektowanej specjalnie na tę okazję przez Mariusza Przybylskiego, która następnie zostanie zlicytowana na stronie internetowej www.wielkakampaniazycia.pl. Całkowity dochód z licytacji zostanie przekazany na działania profilaktyczne i edukacyjne realizowane w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon Kontra Rak Piersi.

„To dla mnie wyjątkowy moment w życiu, móc projektować, mając świadomość jak wielkie przesłanie niesie za sobą ta kolekcja. To także wielki zaszczyt, ale i bardzo duża odpowiedzialność.”- mówi Mariusz Przybylski.

Od 1998 roku Avon Cosmetics Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa Centrum oraz od tego roku także z Fundacją „Rak’n’Roll. Wygraj Życie” prowadzi działania profilaktyczne i edukacyjne w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon Kontra Rak Piersi. Dzięki akcji wzrasta świadomość systematycznej profilaktyki i coraz więcej kobiet uczestniczy w badaniach.

Dofinansowanie dziesiątek tysięcy badań USG w ramach akcji „Moje pierwsze USG”, „Gabinety z Różową Wstążką” to tylko namiastka tego, co w ciągu kilkunastu lat firmie Avon i Stowarzyszeniu Amazonki udało się zrobić w Polsce. Najważniejszą jednak kwestią jest fakt, że problem raka piersi przestał być tematem tabu, jest szeroko i głośno dyskutowany.

W tym roku postanowiono kontynuować akcję, która ma na celu włączenie mężczyzn w walkę z rakiem piersi. To oni powinni stanowić wsparcie dla wszystkich kobiet, które nie przychodzą na badania z powodu podświadomego strachu i potrzeby unikania ewentualnego problemu.

„Sukces ubiegłorocznej edycji akcji „Adam” przekonał nas do jej kontynuacji. Z roku na rok liczba kobiet, u których zostaje wykryta choroba we wczesnym stadium jest coraz większa. To daje przekonanie o słuszności prowadzonych przez nas działań. ”– mówi Ewa Masny- Januszewska, rzecznik prasowy Avon Cosmetics Polska.

„Adam” to projekt skłaniający do chwili refleksji nad powrotem do ideałów i odpowiedzialnością za drugą osobę. Idea ta ma zwrócić uwagę na problem dotykający co piątą kobietę na świecie, co piątą matkę, żonę i córkę.

Akcja „Adam – Mężczyźni Kontra Rak Piersi” ma uświadomić mężczyznom, jak ważna jest ich rola w życiu każdej kobiety, jak potrzebna jest ich troska i zaangażowanie. Projekt ma na celu inspirowanie mężczyzn do zmiany postaw i zmotywowanie ich do wzięcia odpowiedzialności za zdrowie drugiej osoby. Ma zachęcić do działania, zabrania głosu w słusznej sprawie oraz zaangażowania się w profilaktykę walki z rakiem piersi.

Na uwagę zasługuje również fakt, że mężczyzną, który ponownie jest związany z Wielką Kampanią Życia – Avon Kontra Rak Piersi od początku jej powstania, jest Tomasz Sadurski – wybitny rysownik i ilustrator mody. Na swoim koncie ma współpracę z takimi tytułami jak: Vanity Fair, Tush, Suddeutsche Zeitung, Twój Styl. Sadurski zaprojektował różę, która stała się symbolem akcji.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu