Gra edukacyjna tylko dla kobiet! Catch Papilloma już na Facebooku

Od poniedziałku na profilu www.facebook.com/kobiecysekret dostępna jest gra edukacyjna „Catch Papilloma”. Ta pionierska inicjatywa skierowana do kobiet służy popularyzowaniu wiedzy na temat profilaktyki raka szyjki macicy, który każdego dnia jest diagnozowany u 10 Polek. Gra edukacyjna jest elementem kolejnej edycji kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”. Za pośrednictwem najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, organizatorzy akcji chcą dotrzeć z przekazem do milionów Polek.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

„Catch Papilloma” rozpoczyna się od przygotowania własnej unikalnej postaci, którą każda kobieta może dopracować w najdrobniejszych szczegółach. Począwszy od koloru oczu poprzez makijaż, fryzurę, modne ubrania i biżuterię aż po dodatki i obuwie. Wirtualna szafa pełna wytwornej garderoby stoi otworem przed wszystkimi internautkami. Każda użytkowniczka gry przenosi się w świat stylizacji, gdzie z zaangażowaniem może ubrać swoją postać od stóp do głów. W ten sposób bohaterka gry przygotowuje się do wieczornego wyjścia. Fabuła toczy się w wielkiej metropolii rozbawionej nocnym życiem. Starannie przygotowana bohaterka, udaje się do miasta aby w miłej atmosferze spędzić wolny wieczór. W punkcie kulminacyjnym następuje zaskakujący zwrot akcji… „Catch Papilloma” została zaprojektowana, aby w nowatorski, a jednocześnie zapadający w pamięć sposób, przekazać Polkom wiedzę na temat zagrożenia, jakie niesie za sobą zakażenie wirusem HPV.

Polska na niechlubnym podium

Dane z Krajowego Rejestru Nowotworów przerażają. W 2009 roku na raka szyjki macicy zachorowało 3012 kobiet, a blisko dwa tysiące umarło z powodu tego nowotworu. Mimo, że od 2006 roku dostępny jest program bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet od 25 do 59 roku życia, dane praktycznie się nie zmieniają. Polska jest w niechlubnej czołówce europejskiej, jeśli chodzi o umieralność z powodu raka szyjki macicy, pomimo faktu, że z problemem można skutecznie walczyć.

„Wierzę, że „Catch Papilloma” będzie świetnym impulsem abyśmy podjęły działania profilaktyczne w realnym świecie, które pomogą nam uniknąć śmiertelnego zagrożenia w przyszłości. Jest  to pierwsza w Polsce gra edukacyjna wykorzystywana w kampanii społecznej popularyzującej wiedzę na temat zagrożenia jakie niesie za sobą zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego. W dużej części została ona przygotowana przez kobiety dla kobiet. Gra jest bardzo angażująca oraz zawiera w sobie mądry przekaz edukacyjny. Zachęcam wszystkie dziewczyny do wzięcia udziału w grze i polecania jej koleżankom. Możecie ją uruchomić na facebookowym profilu Kobiecy Sekret, tam też tworzymy aktywną społeczność dziewczyn, z którymi każdego dnia rozmawiamy o tym, jak dbać o nasze zdrowie.” – mówi Magda Siarkowska z biura organizacyjnego kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”.

Wsparcie Patronów i Partnerów

Kampania społeczna „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy” trwa już od 2006 roku. W tym czasie zostało przeprowadzonych wiele aktywności edukacyjnych. Dotąd w kampanię angażowali się znani polscy artyści, którzy wspólnie ze środowiskiem medycznym oraz partnerami przekonywali i edukowali kobiety, że ich zdrowie i życie są wartościami, które trzeba chronić. Podobnie jest w obecnej edycji kampanii, której organizatorem jest redakcja Openmedica, wydawca specjalistycznych portali o zdrowiu ginekolog.pl oraz poradnikmedyczny.pl. Ponadto, inicjatywa jest wspierana przez wielu partnerów i patronów, takich jak: Polskie Towarzystwo Profilaktyki Zakażeń HPV, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej, Fundacja/Program Różowa Konwalia, Magnolia Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi, Polskie Amazonki – Ruch Społeczny, Federacja Stowarzyszeń Amazonki, Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Ogród Nadziei, Fundacja Edukacji Społecznej, Fundacja MSD dla Zdrowia Kobiet oraz firma MSD. Swojego patronatu medialnego udzieliło kampanii kilkanaście redakcji, wśród nich: TVP1, Radio PIN, Przekrój, SUKCES, Poradnik Domowy, Służba Zdrowia, Żyjmy Dłużej, SuperLinia, Kampaniespołeczne.pl, BRIEF, PROTO.PL. Dodatkowe informacje oraz gra „Catch Papilloma” są dostępne na profilu kampanii: www.facebook.com/KobiecySekret oraz na portalu edukacyjnym www.hpv.pl

Gra „Catch Papilloma” dostępna pod linkiem:

http://www.facebook.com/KobiecySekret?sk=app_242764552449560

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu