BC&O wybiera system analityczny IBM

Firmy BC&O (dawniej Kolporter Holding Sp. z o.o.) i IBM poinformowały dzisiaj, że BC&O stworzy centralny system analityczny oparty na nowoczesnym oprogramowaniu IBM Cognos 8.

W związku z dynamicznym rozwojem BC&O poszukiwał nowoczesnego rozwiązania analitycznego umożliwiającego uzyskanie zmiany jakościowej i wydajnościowej w raportach i analizach, monitorowaniu rentowności i zarządzaniu kosztami.

„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, podjęliśmy strategiczną decyzję o realizacji inwestycji, której celem jest dostarczenie właściwych informacji na wszystkie szczeble struktury naszej firmy oraz do zdefiniowanych komórek organizacyjnych naszych klientów” – mówi Mirosław Sroka, Prezes Zarządu BC&O Polska. „Kluczem do sukcesu w biznesie jest sprawne zarządzanie dostępnością i wydajnością systemów informatycznych. Liczę na efektywną współpracę z firmą IBM w tym zakresie” – dodaje.

IBM Cognos 8 wzmocni przede wszystkim obszary sprzedaży, marży, gospodarki magazynowej i danych finansowych dla wszystkich kanałów dystrybucji i sprzedaży firmy Kolporter S.A (strategicznego klienta BC&O Polska), największego dystrybutora prasy i jednego z nawiększych dystrybutorów dóbr szybkozbywalnych (ang. FMCG) w Polsce, świadczącego także usługi logistyczne i reklamowe.

Wdrożenie IBM Cognos 8, ujednolici również procesy analityczne wszystkich kontrahentów BC&O Polska w następujących obszarach:

Finanse-księgowość:

  • analiza kosztów na kontach, przeglądanie informacji od ogółu do szczegółu, administrowanie dostępem na podstawie struktury pionów,
  • analiza wskaźnikowa – płynności finansowej, wykorzystania aktywów, zadłużenia i wiarygodności kredytowej oraz rentowności.

Sprzedaż-magazyn:

  • ranking atrakcyjności kontrahenta – kilkadziesiąt parametrów wyliczanych dla każdego z kontrahentów w cyklach miesięcznych oraz dystrybucja dla każdego oddziału terenowego poprzez e-mail,
  • analiza sprzedaży w sieci własnej z symulacją wykonania oraz realizacją planu od wartości ogólnych, poprzez grupy towarowe do pojedynczego towaru,
  • analiza sprzedaży prasy dla wybranej sieci w odniesieniu do kanału dystrybucji.

„W czasach zaostrzonej walki na rynku, kiedy firmy poddawane są coraz silniejszej presji na wynik, liderzy szukają nowych sposobów na szybsze podejmowanie decyzji. Dzięki współpracy z firmą BC&O, IBM wzmocni rozwój swoich kompetencji analitycznych na polskim rynku” – mówi Marcin Gajdziński, Dyrektor Handlowy, IBM Polska.

Architektura rozwiązania analitycznego IBM w BC&O Polska została oparta o wysokowydajne serwery z rodziny IBM System x oraz macierz IBM DS 5000.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu