Inauguracja King’s Street Retail na targach MAPIC

16 listopada 2011 roku, w pierwszym dniu tegorocznych targów nieruchomości MAPIC w Cannes, odbyła się oficjalna inauguracja King’s Street Retail, nowo powstałej platformy grupującej wysokiej jakości polskie centra handlowe.

Platforma ta została utworzona przez Real Estate Group należącą do Blackstone w celu inwestowania w polskie centra handlowe charakteryzujące się dobrą lokalizacją, zdywersyfikowanym portfelem renomowanych marek, wysoką frekwencją odwiedzających oraz perspektywami dalszego rozwoju.

Podczas targów MAPIC stoisko King’s Street Retail, będące częścią stoiska Polskiej Rady Centrów Handlowych, odwiedzili liczni przedstawiciele firm wynajmujących oraz zainteresowanych wynajmem powierzchni handlowej w centrach należących do King’s Street Retail. Szczególnym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się plany dalszej rozbudowy Magnolia Park we Wrocławiu, które zostały ogłoszone podczas targów. King’s Street Retail poinformowało także o bardzo dobrych wynikach operacyjnych Galerii Twierdza Kłodzko.

Nowy właściciel Magnolia Park, Blackstone Real Estate Group, zamierza kontynuować rozbudowę centrum handlowego, dostrzegając dalszy potencjał jego rozwoju. Rozbudowa otwartej w październiku 2007 roku galerii rozpoczęła się w marcu 2011 roku, obejmując dwie, realizowane równolegle fazy. Dzięki powiększeniu Magnolia Park o 869 m2 w ramach pierwszej fazy, możliwe było otwarcie w październiku 2011 roku dwupoziomowego sklepu H&M o łącznej powierzchni 1 728 m2. Druga faza obejmuje dobudowę 10 200 m2 powierzchni handlowej w południowo-wschodniej części centrum, którą zajmie market budowlany Castorama. Na dachu tej części powstanie parking na 500 miejsc postojowych. Inwestycja jest już znacznie zaawansowana i zostanie ukończona w pierwszym kwartale 2012 roku.

Rozpoczęcie trzeciej fazy rozbudowy, warunkowane uzyskaniem stosownych pozwoleń, planowanie jest na czwarty kwartał 2012 roku, a jej zakończenie ma nastąpić do końca 2013 roku. W ramach inwestycji właściciel zamierza powiększyć Magnolia Park o nową powierzchnię handlową do 20 000 m2. Inwestycja pozwoli na uzupełnienie oferty centrum o nowe sklepy, w tym marki odzieżowe dotychczas niedostępne we Wrocławiu. W dobudowanej części galerii pojawią się również nowe restauracje i kawiarnie, a oferta rozrywkowo-rekreacyjna zostanie poszerzona, dając mieszkańcom Wrocławia dostęp do form rozrywki dla całej rodziny, jakich nie ma jeszcze na Dolnym Śląsku.

King’s Street Retail poinformował również o świetnych wynikach operacyjnych Galerii Twierdza Kłodzko, jedynego centrum handlowego w regionie, o łącznej powierzchni najmu 31 000 m2 i dogodnej lokalizacji przy skrzyżowaniu trasy E8 Warszawa – Praga z drogą wojewódzką 381 łączącą Wałbrzych z Kłodzkiem. Otwarta w kwietniu 2009 roku Galeria Twierdza Kłodzko odnotowała w okresie styczeń – sierpień 2011 roku wzrost frekwencji odwiedzających o niemal 20% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, notując jednocześnie wzrost obrotów najemców o ponad 12%. Wyniki te, w połączeniu z wysokim poziomem parametru sprzedaży/m2, potwierdzoną badaniami wysoką lojalnością klientów i ich atrakcyjnym profilem, wzbudziły duże zainteresowanie najemców. Do znanych marek obecnych już w Galerii Twierdza Kłodzko należą między innymi: RESERVED, Marks & Spencer, Empik, Douglas, DEICHMANN, Camaïeu, CCC, CROPP, HOUSE, Orsay, Rossmann, TALLY WEiJL, Top Secret, Triumph, a także Carrefour, Jysk, Leroy Merlin and Media Expert.

Do King’s Street Retail należą obecnie trzy centra handlowe o łącznej powierzchni najmu ponad 130 000 m2: Magnolia Park we Wrocławiu, Galeria Twierdza Kłodzko oraz Galeria Twierdza w Zamościu. Do końca 2011 roku Blackstone planuje zakupić Galerię Tęcza w Kaliszu, która również dołączy do portfela King’s Street Retail.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu