Rusza „1 euro to majątek” w IKEA Kraków

Kupując zabawkę dla dziecka, które kochasz, jednocześnie pomagasz innemu, którego być może nigdy nie zobaczysz – tak o akcji „1 euro to majątek” mówią jej inicjatorzy. W IKEA Kraków ruszyła kampania charytatywna, która ułatwi dostęp do edukacji ubogim dzieciom w Azji i Afryce, a tym najbliższym –  w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym – pomoże złagodzić ból. Przedświąteczna akcja potrwa do 24 grudnia.

Zbliża się czas kupowania prezentów. To także czas, w którym można sprawić radość najbliższym oraz zmienić coś w życiu wielu dzieci. Po raz kolejny, przedświąteczna kampania „1 euro to majątek” w sklepach IKEA, umożliwia i jedno, i drugie! Do 24 grudnia ze sprzedaży każdej zabawki pluszowej, książeczki dla dzieci lub dania dziecięcego w restauracji, IKEA Foundation przekaże 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez UNICEF i organizację Save the Children.

Krakowska edycja akcji „1 euro to majątek” pomaga w dwójnasób. 1 euro z maskotek, książeczek i dań dziecięcych IKEA Kraków przekaże do UNICEF, a zakupione przez klientów pluszaki, które zostaną wrzucone do urny za kasami, trafiają do lokalnej instytucji, którą w tym roku jest Krakowskie Pogotowie Ratunkowe. Mamy nadzieję, że pluszaki z IKEA, które trafią do pogotowia umilą dzieciom czas pobytu i choć trochę pomogą złagodzić ich ból oraz poziom stresu związany z sytuacją kryzysową – mówi Anna Knapik z IKEA Kraków. Dlatego zachęcamy wszystkich naszych klientów do zakupu i przekazania maskotek na rzecz Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego – dodaje Anna Knapik.

Od początku kampanii w 2003 roku IKEA przekazała organizacji UNICEF 35,2 milionów euro. Dzięki tym środkom udało się wesprzeć 95 programów w 45 krajach na trzech kontynentach, zapewniając 8 milionom dzieci dostęp do edukacji. Dzięki tym funduszom UNICEF i Save the Children mogły zwiększyć zasięg prowadzonych już programów edukacyjnych i projektów pilotażowych oraz zainicjować nowe działania na rzecz poprawy warunków w szkołach, dbając o przestrzeganie prawa dzieci do edukacji w Europie Środkowej, Wschodniej, Azji i Afryce. Celem tegorocznej kampanii „1 euro to majątek” jest zebranie 12 milionów euro. Organizatorzy przewidują, że śladem lat ubiegłych akcja cieszyć się będzie rosnącą popularnością. Kupując zabawkę pluszową dla dziecka, które kochasz, jednocześnie pomagasz innemu dziecku, którego być może nigdy nie spotkasz, zdobyć wykształcenie. To okazja, by zaangażować 626 milionów ludzi odwiedzających sklepy IKEA na całym świecie, jednocześnie zwiększając świadomość klientów i pracowników, w jaki sposób edukacja może odmienić życie dzieci – mówi prezes IKEA Foundation, Per Heggenes.

Badania pokazują, że dzieci, które uczęszczają do szkoły są w stanie lepiej zadbać o siebie i swoje przyszłe rodziny. Jednak nadal 69 milionów dzieci na całym świecie jest pozbawionych dostępu do edukacji na wysokim poziomie, z powodu ubóstwa, niepełnosprawności, przesiedleń, dyskryminacji lub obyczajów kulturowych. Środki pozyskane w trakcie kampanii „1 euro to majątek” wspierają innowacyjne programy edukacyjne UNICEF i organizacji Save the Children, umożliwiając szkolenia nauczycieli, nauczanie dwujęzyczne, tworzenie szkół przyjaznych dla dzieci, szkół z dobrymi warunkami sanitarnymi i dostępem do wody bieżącej. Dzięki temu dzieci są zdrowe, kontynuują naukę w szkole i odnoszą sukcesy. Jedno euro wystarcza, by kupić książki i materiały szkolne dla pięciorga dzieci!

Wiemy, że żadna inna inwestycja nie gwarantuje równie trwałych zmian, jak edukacja dzieci – mówi Leila Pakkala, dyrektor ds. Partnerstw i Fundraisingu w UNICEF. Dla klientów, którzy kupują zabawki pluszowe 1 euro może wydawać się małą kwotą, ale razem sumy te umożliwiają wprowadzanie dużych zmian. Elisabeth Dahlin, Przewodnicząca Collaboration Steering Committee w IKEA Foundation i Sekretarz Generalna Save the Children w Szwecji zauważa Osiem milionów dzieci, które do tej pory otrzymały szansę na edukację podstawową wysokiej jakości, to bezpośredni wynik kampanii IKEA „1 euro to majątek”. Cieszymy się, że po raz kolejny bierzemy udział w tej wyjątkowej kampanii na skalę światową.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu