Redagowanie wiadomości – szczegółowe informacje o tworzeniu kampanii mailingowej

W celu komunikowania się z rozległą grupą odbiorców coraz częściej wybiera się mailing, ponieważ pozwala on jednorazowo nawiązać kontakt z dużym gronem użytkowników Internetu. Wysłana informacja nie spełni swojego zadania, jeśli będzie skonstruowana w sposób chaotyczny i niezrozumiały, dlatego eksperci z branży marketingu internetowego zapewniają, że lepiej, aby informacja była lakoniczna i wzbudzająca ciekawość, niż wyczerpująca, ale zbyt długa i przez to nużąca. Warto również pamiętać o tym, że informacja elektroniczna nie musi składać się wyłącznie z tekstu.

Nowoczesne narzędzia, takie jak platforma mailingowa GlobMail.pl, dają o wiele więcej możliwości i z całą pewnością należy z nich korzystać, by przyciągać uwagę odbiorców wiadomości. Elektronika pozwala na konstruowanie ciekawych obrazów, które nierzadko są skuteczniejsze niż najzabawniejsze hasła reklamowe. Skuteczność informacji elektronicznej jest uzależniona również od subskrybentów. Oczywiste jest to, że język i forma przekazu muszą być dostosowane do możliwości percepcyjnych czytelników. Z tego powodu coraz częściej wiadomości elektroniczne są nie tylko personalizowane, ale także tworzone w różnych wersjach, tak by dopasować je do wieku i możliwości właścicieli adresów e-mail. Zastosowanie podstawowych zasad tworzenia wiadomości elektronicznych zwiększa szansę na to, że wywrą wpływ na odbiorcę, a tym samym będą skuteczne.

Określenie docelowej grupy konsumentów jest jednym z najważniejszych zdań stojących przed twórcami kampanii reklamowej. Proces ten nazywany jest targetowaniem i polega na dokładnym zbadaniu, jakie parametry reklamy trzeba wykorzystać, aby jak największa liczna potencjalnych klientów zainteresowała się produktem i chciała go kupić. Targetowanie odbiorców jest ważne w każdym rodzaju reklamy, także w kampaniach wykorzystujących nowoczesne narzędzia, w tym internetowe. Rozpoznanie potrzeb konsumentów jest podstawą wszelkiej działalności w biznesie. Trzeba dostosować się do obowiązujących trendów i zaproponować klientom produkt, którego nie mieli jeszcze okazji poznać. Nie ma jednak jednej grupy konsumentów, a jeśli jest ich wiele i każda ma inne potrzeby, a także inny sposób postrzegania rzeczywistości, należy dołożyć wszelkich starań, aby reklama przekonała ich do wybrania konkretnej propozycji. Nie będzie to jednak możliwe, jeśli sam przekaz nie wzbudzi ich zainteresowania. Właśnie dlatego tak ważne jest targetowanie odbiorców przed kampanią reklamową. W przypadku kampanii mailingowej korzysta się z dostępnej bazy danych adresów e-mail. Moment, w którym dochodzi do selekcji i wyboru targetu poszczególnych rodzajów reklamy pokazuje, jak ważne jest zbieranie podstawowych informacji o osobach udostępniających adres e-mail. Nie muszą być to szczegółowe dane, wystarczy imię, wiek, płeć i oczywiście adres. Informacje służą nie tylko do personalizacji mailingu, ale także do targetowania odbiorców przed rozpoczęciem kampanii mailingowej. W zależności od grupy preferowanych konsumentów zostanie stworzona wiadomość o właściwym charakterze. Jednocześnie będzie istniała możliwość wysłania jej do tego grona z bazy adresowej, które może wyrazić zainteresowanie produktem. To ważne, ponieważ jeśli subskrybenci będą otrzymywać reklamy całkowicie niezgodne z ich potrzebami i predyspozycjami, to szybko zniechęcą się do marki i nie będą zainteresowani nią także wówczas, gdy oferta będzie dotyczyła ich naprawdę.

Jedną z najważniejszych i najskuteczniejszych form kampanii e-mail marketingowych jest newsletter, czyli rodzaj biuletynu informacyjno-reklamowego rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej pod adresy, których właściciele wyrazili zgodę na otrzymywanie subskrypcji. Newslettery zostały uznane za najskuteczniejsze narzędzie reklamowe, ponieważ ich zasięg jest nieograniczony, a koszt stworzenia zawsze pozostaje jednakowy. Jednak, aby newsletter spełnił swój cel i przyciągnął do firmy nowych klientów, musi być stworzony przez profesjonalistów. Równie fachowo musi przebiegać proces jego dystrybucji. Newsletter nie może być zwykłym, chaotycznym e-mailem wysłanym do przypadkowych adresatów. Niechlujne przygotowanie wiadomości prędzej zniechęci potencjalnych klientów niż zachęci kogokolwiek do bliższego poznania marki, dlatego powinien być tworzony przez profesjonalistę znającego nowoczesne narzędzia, zarówno służące do kreowania treści, jak i pozwalające na wykorzystanie grafiki. Ważne jest również stosowanie platformy mailingowej, która daje możliwość wysyłania spersonalizowanych wiadomości, ponieważ takie bardziej przekonują klientów do korzystania z reklamowanych usług. Jeśli newsletter będzie przygotowany profesjonalnie i nie będzie jedynie elektroniczną formą ulotki reklamowej, to na pewno przyprowadzi firmie nowych klientów zainteresowanych ofertą. Ważne jest jednak, by nie był wysyłany zbyt często, gdyż zniechęci odbiorcę, przypominając niechciany spam. Nie można jednak zaniedbywać regularnego wysyłania newslettera, bo to z kolei będzie świadczyło o braku profesjonalizmu cechującym wysyłającego. W tym wypadku należy zachować złoty środek, by zarazem przypominać o sobie odbiorcy, a z drugiej strony nie irytować go nachalnością i bezpardonowością.

Mimo, że z pewnością bardzo cenimy sobie klientów, którzy wiernie robią u nas zakupy czy korzystają z naszych usług, jako przedsiębiorcy chętnie powiększylibyśmy to grono. Sposobów na takie działanie jest wiele, ale jednym z najpopularniejszych jest wysyłka ofert handlowych drogą mailową. Profesjonalnie skonstruowana oferta handlowa wysyłana elektronicznie to nie tylko informacja o promocyjnych produktach i usługach, jakie oferuje nasza firma. To również możliwość poinformowania potencjalnych klientów, którzy być może jeszcze nie są naszymi kontrahentami o możliwościach, jakie daje obopólna współpraca. Będzie to możliwe tylko wtedy, kiedy umożliwimy zapisanie się na listę subskrybentów wspomnianym osobom. Innym rozwiązaniem, choć nieco bardziej skomplikowanym oraz czasochłonnym jest stworzenie dwóch ofert. Jednej dla naszych stałych klientów, drugiej kreacji dla tych, których chcielibyśmy widzieć w tym gronie. Oba wspomniane rozwiązania mają swoje wady i zalety, jednak jedno jest pewne. Niezależnie od sposobu w jaki zadziałamy, dzięki wysyłce ofert naszej firmy wzrasta prawdopodobieństwo poszerzenia bazy klientów.

Ogromnie istotna jest dobra organizacja komunikacji między pracownikami różnych działów i szczebli, szczególnie w dużych firmach, które posiadają oddziały ulokowane na terenie kraju, a nawet całego świata. Szczęśliwie, platforma mailingowa GlobMail.pl i w tym przypadku stanęła na wysokości zadania, tworząc możliwości wspomagające proces komunikacji między pracownikami. Jednym z nich jest tworzenie biuletynów informacyjnych. Choć słowo to zazwyczaj kojarzy nam się z działaniami marketingowymi skierowanymi na zewnątrz, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je również w celu komunikacji międzypersonalnej. Weźmy pod uwagę korporację, która jest złożona z kilku bądź kilkunastu pododdziałów, nierzadko na całym świecie. Proces przepływu informacji jest w takim przypadku niezmiernie istotny, aby nie zaburzyć całej reszty działań. Duża firma jest jak organizm, a jeśli zostanie zaburzona praca któregokolwiek układu, cały organizm na tym kuleje. Analogicznie jednym z ważniejszych układów jest wspomniany proces komunikacji, którego działanie można regulować za pomocą wiadomości firmowych regularnie przesyłanych do zainteresowanych. Redagowanie całego przekazu zależy od jego przeznaczenia. W platformie mailingowej GlobMail.pl możliwe jest dostosowanie listy mailingowej tylko do jednego działu, jednego kraju, wąskiej bądź szerokiej grupy pracowników. Stwarza to menadżerom i zarządzającymi przedsiębiorstwem ogromne możliwości, które pozostaje tylko dostosować do własnych potrzeb. Wiadomości firmowe mogą być cykliczne, co stanowi dobry sposób na poinformowanie współpracowników o zmianach czy wdrożeniu nowych produktów. Komunikacja za pomocą poczty elektronicznej i reagowanie treści mailingowych jest coraz popularniejsze nie tylko za granicą, ale i w kraju. Głównym argumentem przemawiającym za tym rozwiązaniem jest bez wątpienia jego szybkość. Po kliknięciu przycisku „wyślij”, wszyscy subskrybenci otrzymują żądane informacje.

Tworzenie wiadomości  na platformie mailingowej GlobMail.pl jest niezwykle intuicyjne i rozpoczynamy je od wprowadzenia nazwy wewnętrznej wiadomości. Ta nazwa będzie wyświetlana zarówno we wszelkich listach wiadomości jak i statystykach, rozliczeniach, podsumowaniach. W pierwszym etapie użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie nazwy wiadomości, po tej czynności będzie miał możliwość skorzystania z jednego z dwóch edytorów wiadomości – graficznego oraz zaawansowanego. W każdym z tych edytorów jest możliwość ustawienia wymaganych do wysłania wiadomości elementów, czyli: temat wiadomości, treść HTML, treść tekstowa, grupa odbiorców, dane nadawcy oraz adres zwrotny. Edytor graficzny został stworzony w celu dostarczenia intuicyjnego narzędzia. Zastosowana imitacja koperty wraz z kartą listu, wyświetlająca wszystkie dane dotyczące wiadomości w odpowiednich miejscach (dane wiadomości znajdują się na kartce, dane nadawcy w lewym górnym rogu koperty, dane odbiorców w prawym dolnym rogu koperty, informacje dotyczące czasu wysyłki i daty rozpoczęcia na stemplu) pozwala w łatwy i szybki sposób na przeglądanie i edycję ustawień wiadomości. Dodatkowe bloki informacyjne pomagają w pierwszych krokach pracy, pokazując jakie elementy można w danym bloku edytować. GlobMail umożliwia ustawienie adresu nadawcy oraz adresu zwrotnego (adresu, na który będą wysyłane odpowiedzi na wiadomość). Obydwa adresy mogą być inne, mogą posiadać dwie informacje – adres e-mail oraz nazwę, dzięki czemu dane będą odpowiednio formatowane i wyświetlane u odbiorcy wiadomości. Wysyłana wiadomość może posiadać dodatkowe parametry, takie jak: strefa czasowa, terminarz wysyłki wiadomości, monitorowania statystyk. Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych elementów – możemy wysłać kampanię do bazy odbiorców.

Platforma mailingowa GlobMail.pl pozwala na tworzenie wiadomości na długo przed ostatecznym jej wysłaniem, co umożliwia zrobienie testów. Poza tym tylko aplikacja mailingowa umożliwia wysyłanie spersonalizowanych maili, które z kolei są uznawane za najskuteczniejsze narzędzie marketingowe. Marketerzy obsługujący specjalistyczne programy do wysyłania mass mailingu po rozpoznaniu wszystkich możliwości  nie mają wątpliwości, że tylko platforma jest gwarantem skuteczności mass mailingu, bowiem jedynie aplikacja, dzięki opcji pobierania raportu, pozwala stale kontrolować skuteczność mailingu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu