Abbey House w jednej drużynie z Wojciechem Fibakiem

Z jednej strony wieloletnie doświadczenie i znane nazwisko z drugiej innowacyjność i strategia rozwoju, która budzi uznanie wśród zagranicznych instytucji działających na dojrzałych rynkach sztuki. Tak w skrócie można opisać nawiązanie współpracy pomiędzy Domem Aukcyjnym Abbey House a Wojciechem Fibakiem, która stawia przed rodzimym rynkiem sztuki szansę dynamicznego rozwój na skalę światową.

Połączenie sił ze znanym polskim kolekcjonerem sztuki wpisuje się w model działania Domu Aukcyjnego Abbey House S.A., który od początku zakłada nawiązywanie strategicznych partnerstw zarówno w Polsce jak i za granicą, gwarantujących szerokie możliwości promowania polskiej sztuki współczesnej  na globalnych rynkach. W maju bieżącego roku spółka została włączona do prestiżowego indeksu Skate’s Art Index, jako jedna z 12 największych światowych firm z rynku sztuki, następnie zainteresowała współpracą Sergey’a Skaterschikova, eksperta rynku sztuki, CEO Skate’s Art Market Research. W październiku Abbey House wraz z Dzielnicą m.st Warszawy Wilanów zainaugurował porozumienie o współpracy przy  wspólnym projekcie 12 polskich instytucji ze świata sztuki m.in. Muzeum Pałac w Wilanowie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, oraz świata biznesu: Totalizator Sportowy Sp.z.o.o., czy NFI Empik Media & Fashion S.A.,. Renoma i wiarygodność spółki zaowocowała teraz wspólnymi planami z Wojciechem Fibakiem, który od lat kojarzony jest ze sztuką.

Jednym z filarów tego porozumienia jest stworzenie programu promocji rodzimej sztuki w Polsce i na rynkach zagranicznych. Pierwsza odsłona tej inicjatywy będzie miała miejsce w Warszawie, gdzie spółka i kolekcjoner wspólnie otworzą Galerię Sztuki. Kolejne tego typu przedsięwzięcia będą miały miejsce w Berlinie, Londynie i Dubaju.

– Abbey House działa na bardzo interesującym i perspektywicznym rynku handlu dziełami sztuki wycenianym obecnie na 300 mln zł. Wizjonerskie podejście spółki do promocji i inwestowania w sztukę połączone z moim doświadczeniem może przyczynić się do trwałego zaistnienia  polskich artystów za granicą – wyjaśnia decyzję o nawiązaniu partnerstwa Wojciech Fibak.

Współpraca domu aukcyjnego i kolekcjonera zaowocuje między innymi budową sieci galerii w Polsce i wkrótce w innych zakątkach świata.

‘’Planujemy otworzyć wraz z partnerami zagranicznymi 3-4 galerie do końca 2012 roku w tym w Londynie, Berlinie, Dubaju’’ – zdradza Jakub Kokoszka, Prezes Abbey House.

Porozumienie przyspieszy także udział Abbey House w aukcjach organizowanych wspólnie z najbardziej prestiżowymi domami aukcyjnymi na świecie takimi jak Sotheby’s, Christie’s, Phillip de Purry & Co. Tym samym spółka jeszcze bardziej zbliży się do światowej czołówki – także w kwestii cen uzyskiwanych za sprzedane prace.

‘’Połączenie doświadczenia polskiego kolekcjonera z naszą ofertą i systemem dystrybucji niewątpliwie umożliwi nam szybki rozwój i udział na wystawach w Tokio, USA, Chinach czy Indiach. Wystawienie prac za granicą wiąże się z możliwością osiągnięcia kilka razy wyższych poziomów cen za prace w porównaniu do polskich warunków ‘’ – podkreśla Paweł Makowski, współzałożyciel Abbey House.

Według przedstawicieli Abbey House wartość obrazów uzależniona jest bowiem zarówno od oceny krytyków, jak i odpowiednich kontaktów i miejsca ekspozycji – stąd ekspansja zagraniczna i chęć dotarcia do tzw. Passion investors.

‘’W Polsce grupa osób znająca się na sztuce jest jeszcze dość mała. Staramy się edukować rynek i mamy coraz więcej stałych klientów. Za granicą jednak grono znawców i pasjonatów sztuki jest znacznie większe, warto więc zabiegać o ich uwagę, żeby polscy artyści i ich dzieła stawały się przedmiotem zainteresowania i uznania na światowych rynkach ’’ – podkreśla Paweł Makowski, Członek RN Abbey House.

Status mecenasa sztuki, który wyróżnia Dom Aukcyjny Abbey House od innych domów aukcyjnych na rynku, wiąże się z realizowaniem działań edukacyjnych przez spółkę. Od października 2010 roku DAAH S.A. jest większościowym wydawcą magazynu Art & Business, który stał się najbardziej opiniotwórczym magazynem pokazującym trendy na rynku sztuki i  dóbr luksusowych. Obecnie trwają przygotowania do zmiany struktury prawnej firmy w celu wprowadzenia jej do obrotu na rynku New Connect. Art & Business to dziś platforma wiedzy z zakresu art bankingu, wealth management i zarządzania markami luksusowymi, dzięki temu stanowi unikatowe narzędzie do realizacji programu promocji sztuki – jednego z kluczowych celów porozumienia między domem aukcyjnym a Wojciechem Fibakiem.

‘’Działalność wydawnicza magazynu jest naturalnym elementem procesu edukacyjnego, który prowadzimy. Wyniki firmy Art & Business pokazały, że jest to działalność przynosząca zyski i zamierzamy ją uplasować na rynku NC w 2012 ‘’ – podkreśla Jakub Kokoszka, Prezes spółki.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu