Rośnie świadomość ubezpieczeniowa w branży MSP

W ostatnich latach rynek małych i średnich przedsiębiorstw dynamicznie się rozwija. Właściciele firm są coraz bardziej świadomi nowych rozwiązań i chętnie je implementują. Możemy także zauważyć wyraźny wzrost zainteresowania ubezpieczeniami grupowymi.

Jeszcze kilkanaście lat temu z ubezpieczeń grupowych korzystały tylko duże przedsiębiorstwa oraz międzynarodowe korporacje. Teraz na ubezpieczenie pracowników decydują się nawet firmy kilkuosobowe. Wynika to zapewne z prowadzenia bardziej odpowiedzialnej polityki zarządzania przedsiębiorstwem oraz rozwojem pozafinansowych narzędzi motywacyjnych dla pracowników.

„Obserwujemy, że coraz więcej właścicieli firm rozumie, że wybór odpowiedniego grupowego ubezpieczenia na życie jest bardzo istotny, ponieważ zabezpiecza finansowo zarówno pracodawcę, jak i pracowników” – tłumaczy Katarzyna Tekieli, Kierownik Działu Obsługi Polis Klientów Korporacyjnych w ING Życie. „Ponadto przedsiębiorcy wiedzą dokładnie czego oczekują od produktów ubezpieczeniowych. Najczęściej firmy zwracają uwagę na dokładną identyfikację zagrożeń jakie mogą wystąpić oraz dostosowania świadczeń do potencjalnych ryzyk. Dodatkowo, oprócz samego produktu ubezpieczeniowego, oczekują sprawnie działającego serwisu świadczonego przez towarzystwo ubezpieczeniowe.”

Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw coraz częściej traktują ubezpieczenia grupowe jako atrakcyjne rozwiązanie motywacyjne. W czasach coraz silniej rozbudowanych pakietów socjalnych, narzędzia te pozawalają firmom budować długotrwałe relacje z pracownikami, co równocześnie ma wpływ na wzrost poziomu ich lojalności wobec firmy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu