Innowacyjne spojrzenie na benefity pracownicze – „program kafeteryjny” Bonus Systems Polska

W dniach 7-8 listopada odbyła się w Warszawie XIV edycja Kongresu Kadry – największego wydarzenia dla branży HR w Polsce, organizowanego w partnerstwie strategicznym z firmą Bonus Systems Polska S.A. przez „Nowoczesną Firmę”. Podczas Kongresu Bonus Systems Polska, lider rynku nowoczesnych systemów motywacyjnych i lojalnościowych, zaprezentował m.in. innowacyjne spojrzenie na benefity pracownicze i dedykowane działom HR „programy kafeteryjne”.

„Program kafeteryjny Bonus Systems usprawni komunikację z pracownikami w zakresie benefitów i przyczyni się do budowy pozytywnego wizerunku pracodawcy. Dedykowany głównie średnim i dużym firmom, jest jedyną kompleksową usługą tego typu na polskim rynku” – powiedział Adam Kompowski, prezes Bonus Systems.

Bonus Systems Polska zaoferuje usługę w I kwartale przyszłego roku. Będzie ona oparta o intuicyjny interfejs internetowy. Zapewni pożądaną przez pracowników elastyczność wyboru benefitów oraz wydatkowania środków przeznaczonych na ten cel, odciążając działy personalne. Spółka zaoferuje wachlarz atrakcyjnych benefitów i możliwość rozszerzenia działającej obecnie oferty firmowej oraz efektywną kontrolę budżetu.

Korzyści dla firm

W „programie kafeteryjnym” pracownicy będą mogli wybierać spośród różnych kart przedpłaconych, takich jak wakacje+ i kultura+ oraz bonów. Przedpłacone karty płatnicze, takie jak np. karta podarunkowa Bonus Systems Polska, stają się coraz popularniejszą formą premiowania, ponieważ oferują więcej korzyści i możliwości zastosowania niż bony towarowe – zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi. Karta podarunkowa, ufundowana jako rodzaj świątecznej premii, pozwala obdarowanym zaoszczędzić na podatku dochodowym oraz samodzielnie decydować, na co i gdzie wydać pieniądze.

„Dużą zaletą kart jest możliwość wielokrotnego ich zasilania dowolną kwotą. Karty Bonus Systems są ważne przez 2 lata, a więc pracodawca może je doładować pracownikom przy okazji kilku kolejnych świąt, bez konieczności ponownej dystrybucji wśród pracowników” – podkreślił Adam Kompowski. To zaleta, którą doceniają firmy o dużym zatrudnieniu. Ponadto karty oferują dostęp do licznych promocji i rabatów. Karty są też przyjazne w użytkowaniu. Akceptuje je coraz więcej sklepów i punktów usługowych – obecnie w Polsce już ponad 250 tysięcy. W porównaniu z papierowymi kuponami są znacznie wygodniejsze, np. dlatego, że użytkownik może dowolnie dysponować całą kwotą. W przypadku kuponu opiewającego np. na 100 zł, musi zaś wykorzystać całą sumę na jeden raz. Karta przedpłacona daje przy płaceniu taką elastyczność jak zwykła karta płatnicza Visa.

Korzystne rozwiązania podatkowe, obejmujące przedpłaconą kartę podarunkową, są chętnie wykorzystywane przez firmy na bazie nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z 2009 r. Objęła ona zwolnieniem od podatku dochodowego świadczenia pieniężne, otrzymywane przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Limit zwolnienia z podatku to 380 zł rocznie na osobę. Regulacja obejmuje również środki przekazywane w formie przedpłaconej karty płatniczej. Nie dotyczy jednak bonów papierowych. Jeśli pracownicy otrzymają karty o wartości 380 zł, to na jednej karcie – w porównaniu z „tradycyjną” premią – pracownik oszczędzi 68,40 zł. Spółka lub instytucja zatrudniająca 200 pracowników może więc przy tych samych nakładach finansowych co na bony dać pracownikom aż o 13,6 tys. zł więcej w formie kart przedpłaconych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu