Baltona przejmuje gdańskie lotnisko na wyłączność

PHZ Baltona S.A. wygrała przetarg na prowadzenie sklepów wolnocłowych w nowym terminalu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Dzięki temu stanie się wyłącznym operatorem duty free i travel retail na jednym w największych polskich lotnisk. W ocenie zarządu Spółki roczna wartość sprzedaży w Gdańsku docelowo przekroczy 60 mln złotych.

Baltona otrzyma koncesję na uruchomienie dwóch sklepów wolnocłowych w powstającym właśnie terminalu T2, na którym zgodnie z zapowiedziami władz portu pierwsi pasażerowie spodziewani są na początku kwietnia 2012 roku. Dodatkowo Spółka przygotowała koncepcję zagospodarowania obecnego terminala T1, który po oddaniu nowego T2 będzie z nim połączony, pełniąc rolę terminala odlotów do krajów spoza strefy Schengen. Tu również Baltona będzie prowadziła sklepy typu duty free. Wygranie przez Baltonę przetargu oznacza zatem wyłączność na obsługę powierzchni handlowych na całym gdańskim lotnisku.

Port Lotniczy Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Polsce. W ciągu ostatniej dekady ponad ośmiokrotnie zwiększył liczbę odprawianych pasażerów. – Nowy terminal to możliwość dalszego rozwoju portu. To także większa powierzchnia handlowa, którą Baltona będzie miała do wykorzystania. To powinno przełożyć się na osiągane przez nas wyniki sprzedaży, które szacujemy docelowo na ponad 60 mln zł rocznie – mówi Magda Grzybowska, prezes Zarządu PHZ Baltona S.A.

Na terenie terminala T2 znajdą się dwa sklepy. – Terminal T2 jest bardzo dobrze zaprojektowany, również pod względem komercyjnym. Oba sklepy są blisko wejścia na terminal, dzięki czemu swoją lokalizacją, bogatą ofertą, a także nowoczesnym wyglądem będą z pewnością zachęcały pasażerów do zakupów – mówi Magda Grzybowska.

Większy sklep o powierzchni 600 m2 będzie oferował typowe dla DF&TR produkty czyli alkohole, perfumy, słodycze oraz wyroby tytoniowe. Jednak Baltona będzie w stanie zaoferować klientom znacznie szerszy asortyment niż do tej pory. – Dotychczasowa oferta na gdańskim lotnisku była niewystarczająca. Główny wpływ na to miała niewielka przestrzeń i ograniczone możliwości ekspozycji towarów. Znaczne zwiększenie powierzchni handlowej i oferty zagwarantuje, że każdy pasażer znajdzie w naszych sklepach coś dla siebie – mówi Magda Grzybowska. Drugi sklep o powierzchni 170 m2 będzie oferował galanterię i akcesoria, w tym towary luksusowe.

Z kolei w terminalu T1,  który po ukończeniu przebudowy będzie służył jako terminal dla odlotów do krajów Non-Schengen, pasażerowie będą mieli do dyspozycji kilka sklepów oferujących różnorodny asortyment duty free podzielonych wg kategorii produktów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu