Nowa technologia dla stron i sklepów internetowych

Nowa technologia dla e-Commerce pozwala nawet niewielkim sklepom internetowym precyzyjnie docierać do klientów z istotnymi komunikatami, co pomaga w zwiększaniu sprzedaży z każdych odwiedzin w sklepie.

InteliWISE uruchamia technologie zw. behavioral commerce – zestaw narzędzi efektywnej interakcji z klientami sklepów internetowych dostępnych, w tzw. chmurze (ang. cloud). Dzięki temu pierwsi klienci w Polsce zdołali wygenerował ponad 7% nowej sprzedaży.

InteliWISE, lider rozwoju oprogramowania sztucznej inteligencji i dostawca rozwiązania typu Wirtualny Doradca dla obsługi klienta i e-Commerce, uruchamia zestaw innowacyjnych narzędzi. Mają one na celu zwiększenie zaangażowania klientów w procesie zakupu i wzrost sprzedaży w trakcie tzw. „jednych odwiedzin w sklepie”.

Właściciele platform e-commerce oraz małych sklepów online mogą teraz z łatwością dodać do swoich stron zakładki [z ang. widget’y] inteligentnego systemu interakcji z klientami. Pozwala to dotrzeć do klientów odwiedzających strony www z istotnymi wiadomościami po to, by zwiększać sprzedaż, ratować opuszczone koszyki bądź zachęcić do pochwalenia się zakupem w sieciach społecznościowych. Nowością jest dostępność tego typu nazrzędzi nawet dla najmniejszych sklepów. Do tej pory tego typu rozwiązania były drogie i dostępne tylko dla największych sklepów.

„Dzięki obecności w Dolinie Krzemowej i kontaktom tam nawiązanym obserwujemy, w jakim kierunku zmierza i czego obecnie najbardziej potrzebuje branża e-commerce – powiedział Marcin Strzałkowski, Prezes Zarządu InteliWISE S.A. Dlatego też rozbudowaliśmy nasze oprogramowanie o nową użyteczność, niezbędną w tych rozwiązaniach. Teraz każdy sklep internetowy, nawet mały, ma do dyspozycji wyzwalacze (z ang. Triggers) – narzędzia umożliwiające precyzyjne komunikowanie zachęt, zwiększających konwersje i zmniejszających opuszczenia koszyka bez dokonywania zakupów. Dodając odpowiednie narzędzia do sklepów internetowych, podnosi się ich poziom interakcji, co czyni je dodatkowo precyzyjnymi narzędziami marketingu, angażującymi klientów w „odpowiednim momencie” procesu zakupów.”

Oprogramowanie czujnie monitoruje poruszanie sie klientów po stronie i w momencie, gdy klient napotka jakiś problem lub będzie chciał np. opuścić koszyk bez zakończenia transakcji, uaktywniany jest wyzwalacz, (Trigger), który wkracza do akcji, przekazując alerty, wiadomości czy komunikaty. Pokazują się one w formie wysuwającej bocznej zakładki z zachętami i pomocami mającymi kluczowy wpływ na zakup, w tym:

  • Darmowa dostawa
  • Promocja cenowa
  • Upust ważny jeszcze przez…
  • Tylko dziś
  • Pochwal się znajomym ….

Po akcji – pokazaniu wiadomości lub zachęty i interakcji użytkownika, zakładka chowa się, a właściciel sklepu dzięki raportom natychmiast otrzymuje informacje o skuteczności narzędzi i konwersjach.

Technologie wykorzystała juz w Polsce m.in. wiodąca platforma zakupów grupowych, gdzie osiągnięto rekordowy wynik ponad 7% uratowanych zakupów. Oprogramowanie czuwa nad zakupami klienta i kiedy ten opuszcza koszyk bez dokonania zakupu, prezentowana jest korzystniejsza oferta.

„Do dziś, Wirtualni Doradcy zwykle umieszczani byli głęboko na stronach www – w podstronach Pomocy albo najczęściej zadawanych pytaniach tzw. FAQ-ach – kontynuuje Strzałkowski. Doradcy pasywnie czekali, aż użytkownicy zadadzą pytanie. Teraz, oprogramowanie InteliWISE może być używane w tej roli, ale wyzwalacze dają znacznie większą interaktywność – aktywnie nawiązując dialog z klientami, przewidując ich pytania lub problemy, a dzięki umieszczeniu w chmurze koszt jego wdrożenia jest niewielki. Klienci mogą zadawać pytania w mowie potocznej, otrzymując odpowiedzi natychmiast, dzięki oprogramowaniu opartym o sztuczną inteligencje. Nasze oprogramowanie, analizując poczynania klientów na stronie, przewiduje mogące pojawić się zdarzenie odpowiednio przygotowuje narzędzia, którymi zachęci użytkownika do interakcji. Przygotowaliśmy także limitowaną ilość darmowego oprogramowania. Jest ono dostępne dla firm z branży e-commerce, które chciałyby je przetestować. W tym celu wystarczy skontaktować się z nami przesyłając e-maila na adres: sales@inteliwise.com.”

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu