ENEA angażuje w ekoprojekty przy wsparciu OS3 multimedia

Agencja interaktywna OS3 multimedia uruchomiła dla firmy ENEA pierwszą edycję innowacyjnej akcji ekologicznej pod hasłem „W kontakcie z naturą”. Twarzą i patronem akcji jest Michał Żebrowski, który zachęca do osobistego zaangażowania w pomoc środowisku. Inauguracyjna, jesienna edycja akcji potrwa do 7 grudnia, kolejna planowana jest na wiosnę przyszłego roku.

W serwisie dostępnym pod adresem www.wkontakcieznatura.pl już od 20 października każdy internauta może aktywnie włączyć się w proekologiczne działania. Celem akcji jest promowanie przyjaznych środowisku postaw wśród Polaków. Jak wziąć w niej udział? Pierwszym krokiem jest wymyślenie i realizacja własnego ekoprojektu (inicjatywy), a kolejnym – przekonujące opisanie jego przebiegu w formie multimedialnego bloga publikowanego w serwisie.

– Nie chodzi nam tylko o wielkie akcje, ale o rzeczywiste działanie, jakie każdy z nas może przeprowadzić w ramach dostępnych możliwości, tak by zainicjowany projekt prowadził do trwałej zmiany w świadomości i zachowaniu Polaków. Uznaliśmy, że najbardziej atrakcyjną formą będzie konkurs, w którym można wygrać ciekawe ekologiczne nagrody – wyjaśnia Joanna Maderska z ENEA.

Inicjatywę realizować może zarówno osoba indywidualna, rodzina czy grupa osób, jak i szkoła albo instytucja. Pomysł na inicjatywę może być dowolny, pod warunkiem że ma on związek z ekologią. Poczynając od zmiany własnych nawyków – oszczędzania energii czy segregowania śmieci, po inicjatywy zakrojone na nieco szerszą skalę – takie jak sprzątanie parku czy sadzenie drzew.

– Nasza agencja także zaangażowała się w długofalowy ekoprojekt. segregowania śmieci, których będziemy używać w naszym biurze. A w wiosennej edycji planujemy rozpoczęcie kolejnej inicjatywy – dodaje Marcin Maj z OS3 multimedia.

Na twórców inicjatyw, które zdobędą największe uznanie jury, czekają cztery nagrody główne – talony warte po 15 000 złotych każdy. Zostaną one przyznane najlepszym inicjatywom zrealizowanym przez: osobę prywatną, grupę osób, szkołę i instytucję. Pieniądze należy przeznaczyć na ekonagrody, takie jak energooszczędne AGD, sprzęt sportowy czy wypoczynek na łonie natury. Szkoły mogą zakupić wyposażenie szkolnych pracowni, a instytucje – kosze segregacyjne lub audyt energetyczny. Dodatkowo, inicjatywa z największą liczbą głosów otrzyma nagrodę internautów – kamerę wideo z ekofunkcją.

„W kontakcie z naturą” to nie tylko konkurs – serwis dostarcza też wiedzę na temat ekologicznych postaw i rozwiązań, a specjalny kalkulator pomoże nam sprawdzić, jaki jest koszt energii zużywanej przez nasze urządzenia elektryczne i ile emitujemy dwutlenku węgla do atmosfery.

OS3 multimedia odpowiada za całościową strategię komunikacyjną projektu, od zaprojektowania logotypu akcji, przez realizację serwisu www.wkontakcieznatura.pl, kompleksową kampanię on – line i off – line oraz działania operacyjne w mediach społecznościowych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu