Twoja wątroba może ocalić życie – nowa aplikacja na Facebooka promująca dawstwo narządów

„Twoja wątroba może ocalić życie” – takie zdanie zobaczą użytkownicy drugiej aplikacji na Facebooka stworzonej przez firmę Playsoft Agency dla organizacji dawca.pl propagującej świadome dawstwo organów. Jej premiera nieprzypadkowo zaplanowana została na 26 października – to właśnie tego dnia obchodzony jest Światowy Dzień Donacji i Transplantacji.

Aplikacja jest kontynuacją kampanii facebookowej dawcy.pl mającej uwrażliwić ludzi na problem dawstwa organów. O pomoc przy jej realizacji organizacja zwróciła się do firmy Playsoft Agency, która od 6 lat tworzy gry i aplikacje na platformy mobilne i społecznościowe a także całe kampanie marketingowe. W poprzedniej aplikacji wykonanej dla dawcy.pl można było wybrać czterech znajomych i wirtualnie podarować im serce, wątrobę, nerki czy płuca. Najnowsza jest dużo prostsza i zawiera jedno pytanie: Czy po śmierci w wypadku samochodowym oddałbyś swoją wątrobę… i tu pada imię i nazwisko losowo wybranej spośród znajomych na Facebooku osoby, która jest ciężko chora. Udzielając twierdzącej odpowiedzi, otrzymujemy informację, że dokonaliśmy życiowej decyzji.

– To prosty przekaz, który ma skłonić ludzi do myślenia nad złożeniem realnej deklaracji woli dawstwa narządów. Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze doświadczenie wspierając tak szlachetną inicjatywę – mówi Radek Adamczyk, Project Manager firmy Playsoft, która pomogła dawcy.pl we wdrożeniu ich pomysłu na kampanię w życie. – Mamy nadzieję, że promocja przyczyni się do zwiększenia społecznej wiedzy na temat transplantologii – dodaje Adamczyk.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu