SARE publikuje raport z VIII badania poczty

Aż 56 proc uczestników badania potwierdza, że ich firma będzie częściej niż do tej pory wykorzystywała e-mail marketing. Ankietowani marketerzy są świadomi korzyści wynikających ze stosowania e-mailingu w realizacji przedsięwzięć marketingowych. W tym roku potwierdziło to 91 proc. badanych.

Powyższe wnioski wynikają z ósmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE.

W ankiecie dostępnej w Internecie od 29 sierpnia br. do 18 września br. udział wzięło 1200 respondentów. Grupą docelową badania byli wszyscy użytkownicy poczty elektronicznej oraz osoby pracujące na różnych stanowiskach w działach marketingu, PR, właściciele firm i menedżerowie wyższego szczebla.

Lektura newsletterów jest bardzo popularna, subskrypcję tego typu wiadomości deklaruje 86 proc. odbiorców. Internauci najczęściej wybierają newslettery branżowe, reklamowe i programów lojalnościowych. Te ostatnie docierają już prawie do 40 proc. użytkowników poczty i są potwierdzeniem rosnącej roli tworzenia długotrwałych relacji z odbiorcami. Kierowanie treści do specjalnie wysegmentowanej grupy subskrybentów przygotowanej w oparciu o wcześniej odnotowane w statystykach zachowania wpływa znacząco na zwiększenie efektywności e-mailingu.  W związku z tym firmy coraz częściej stosują personalizację i targetowanie behawioralne w realizowanych kampaniach e-mailingowych.

Zdecydowanie zwiększyła się liczba osób korzystających z maila w telefonach komórkowych. Widoczny jest także wyraźny wzrost zainteresowania mediami społecznościowymi, co znajduje odzwierciedlenie w działaniach firm wysyłających newslettery i mailingi reklamowe. Prawie co drugi respondent (45 proc.) dołącza ikony serwisów społecznościowych do wysyłanych maili.

Projekt realizowany przez SARE to jedyne w Polsce cykliczne badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Ma ono na celu poznanie preferencji użytkowników poczty elektronicznej oraz ukazanie zmian, które wpływają na tworzenie nowych zastosowań e-komunikacji w życiu prywatnym i biznesie na przestrzeni kilku lat.

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie SARE: http://www.sare.pl/baza_wiedzy/raport_badanie_poczty_2011/

Patronat branżowy nad badaniem objęło Interactive Advertising Bureau Polska oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Patronami medialnymi projektu byli: Dziennik Gazeta Prawna, Mediarun.pl, Internet Standard, Nowoczesna Firma, BRIEF oraz Radio PIN.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu