Riverside sprzedał spółkę EM Test

Ponad 3-krotna stopa zwrotu z kapitału oraz wewnętrzna stopa zwrotu brutto na poziomie 38 procent to wyniki ponad 4-letniej współpracy między globalną firmą private equity Riverside a szwajcarskim producentem i dostawcą urządzeń do testowania kompatybilności elektromagnetycznej EM Test Group. Riverside zakończył inwestycję w spółce sprzedając jej udziały firmie AMETEK Inc. za łączną kwotę 83 milionów franków szwajcarskich.

EM TEST jest jednym z wiodących producentów generatorów i urządzeń EMC (ElectroMagnetic Compatibility) między innymi dla przemysłu motoryzacyjnego, elektroniki przemysłowej, telekomunikacyjnej, branży medycznej czy do testowania podzespołów. Siedziba spółki znajduje się w Reinach w Szwajcarii, a jej biura sprzedażowe i serwisowe można znaleźć m.in. w Niemczech, Chinach w Stanach Zjednoczonych. Firma posiada swoje przedstawicielstwa również w Polsce, w Czechach i na Węgrzech. Produkowane przez nią wyposażenie do testowania kompatybilności elektromagnetycznej dostępne jest w ponad 40 krajach na całym świecie.

– Germano Taddio, prezes zarządu EM Test, oraz jego zespół nie tylko przeprowadzili firmę przez okres kryzysu finansowego, ale przyspieszyli jej rozwój. Dzięki innowacjom i tworzeniu nowych produktów, tegoroczne przychody spółki są o 30% wyższe od tych sprzed kryzysu – mówi Volker Schmidt, partner Riverside.

Riverside kupił udziały EM Test w marcu 2008 roku. Za inwestycją przemawiała pozycja firmy, będącej rynkowym liderem i jej unikalna reputacja pod względem innowacji, jakości i obsługi klienta. Dodatkowy zakup spółki Lüthi Elektronik Feinmechanik AG w 2009 roku, pozwolił EM Test na połączenie się z wiodącym producentem uchwytów pomiarowych dla wyposażenia do testowania EMC.

Plan inwestycyjny Riverside zakładał ekspansję i zwiększenie obecności rynkowej oraz ilości jej produktów. W czasie globalnego kryzysu gospodarczego, EM Test w sposób elastyczny przekształciło swoją produkcję, wykorzystując wspierane przez państwo programy pracy krótkoterminowej. Dzięki niesłabnącemu popytowi na produkty, EM Test znajdowało się w doskonałej pozycji, aby, po ustąpieniu kryzysu, rozwijać się i dalej wzmacniać swoją pozycję głównego dostawcy w branży.

Oprócz Volkera Schmidta, w skład zespołu pracującego nad transakcją ze strony Riverside wchodziła Dominika Heera – osoba odpowiedzialna za pierwotne przejęcie EM Test – oraz Justin Kent. Robert W. Baird doradzał Riverside przy sprzedaży EM Test. Wsparcie prawne dotyczące transakcji zostało zapewnione przez Waldera Wyssa oraz kancelarię Wenger & Vieli.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu