Pierwsza kampania reklamowa kanału HISTORY™ w Polsce

Koncern medialny A+E Networks™ UK, joint venture A+E Networks™ z BSkyB, rozpoczął pierwszą w swojej historii kampanię ATL w Polsce promującą nowy sezonu serialu „Amerykańscy Zbieracze” (ang. „American Pickers”), emitowany we wtorki o 21:00 na kanale dokumentalnym HISTORY™.

Serial opowiada o podróży profesjonalnych „zbieraczy” Mike’a Wolfe’a, właściciela firmy Antique Archeology i jego partnera biznesowego Franka Fritza po amerykańskich miasteczkach i mało uczęszczanych drogach w poszukiwaniu przedmiotów wartościowych dla kolekcjonerów. W trakcie podróży zbieracze spotykają ludzi, których historie odkrywają przed widzami amerykański styl życia.

W ramach kampanii Mike i Frank są przedstawieni jako animowane postacie przemierzające Amerykę w poszukiwaniu ukrytych skarbów. Po raz pierwszy w historii kanału HISTORY do promocji serialu została wykorzystana animacja.

Tom Davidson, Managing Director w A+E Networks UK, komentuje: „Główny celem kampanii jest pozyskanie dla HISTORY widzów, którzy nigdy przedtem nie oglądali tego kanału lub tych, którzy mają z góry przyjęte wyobrażenie na jego temat. HISTORY w nowoczesny, zabawny i niezwykle zajmujący sposób przywraca do życia wyjątkowe historie widziane oczyma naszych bohaterów”.

Kampania obejmuje autopromocję na antenie HISTORY, działania w mediach społecznościowych, reklamę prasową w wybranych magazynach telewizyjnych (Tele Tydzień, To&Owo, Gazeta Telewizyjna, Super Express TV, Fakt TV), a także działania w internecie na portalach Onet.pl, IPLA, telemagazyn.pl oraz teleman.pl. Kampanię wspiera również outdoor – air-walle promujące serial „Amerykańscy Zbieracze” rozmieszczone na terenie całej Warszawy.

Za planowanie mediów odpowiadało OMD MediaDirection oraz Goodstuff. Kreację przygotowała londyńska agencja Creative Clicked.

Kanał HISTORY został uruchomiony w Polsce w kwietniu 2008 roku. Obecnie dociera do ponad 300 milionów gospodarstw domowych w ponad 150 krajach i jest dostępny w ponad 30 językach na całym świecie. Kanał HISTORY słynny z takich produkcji jak „Gwiazdy Lombardu” (ang. „Pawn Stars), „Na lodowym szlaku” (ang. „Ice Road Truckers”) czy „102 minuty, które zmieniły Amerykę” (ang. „102 Minutes That Changed America”), zabiera widzów w podróż przez stulecia, łącząc świat współczesny z przeszłością w fascynujący, ekscytujący i niejednokrotnie zaskakujący sposób.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu