PGP SA: blisko 100 proc. przesyłek doręczonych w terminie

Jak wynika z przeprowadzonego przez Polską Grupę Pocztową badania jakości doręczeń niemal 100 proc. przesyłek zleconych operatorowi do obsługi w ostatnim kwartale zostało doręczonych w terminie.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury wskaźniki terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym ustalono na poziomie 85 proc. w terminie D+3 oraz 97 proc. w kategorii D+5. Jak wynika z badania przeprowadzonego w PGP SA wskaźniki te wynoszą analogicznie 87,6 proc. oraz 99,9 proc. Badanie zostało przeprowadzone na wybranej grupie 600 tysięcy przesyłek zwykłych rejestrowanych zleconych do obsługi PGP SA w okresie trzech miesięcy od lipca do września 2011 roku.

Jesteśmy w przededniu liberalizacji polskiego rynku pocztowego. Narodowy operator cały czas boryka się problemem nieterminowości doręczeń, za to jakość usług prywatnych firm pocztowych rośnie. Nasze badanie wykazało, że PGP jest partnerem godnym zaufania. Statystyki dowodzą, że możemy zagwarantować naszym klientom to, co w tej pracy jest najważniejsze – terminowe i skuteczne działanie – mówi Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej SA.

Badanie kontroli jakości Polskiej Grupy Pocztowej ma na celu weryfikację skuteczności i terminowości doręczeń przesyłek. Unikalne kody, które otrzymuje operator od nadawcy, są skanowane i rejestrowane w systemie elektronicznym. Pozwala to na monitorowanie drogi jaką pokonuje list od nadawcy do odbiorcy i wyeliminowanie ewentualnych nieprawidłowości w obrocie korespondencją.

Polska Grupa Pocztowa to alternatywny operator pocztowy, który specjalizuje się w obsłudze klientów masowych. Współpracuje z największymi przedstawicielami branży telekomunikacyjnej, energetycznej, ubezpieczeniowej czy bankowo-finansowej. Oprócz tradycyjnych usług pocztowych, PGP SA zapewnia outsourcing dystrybucji e-faktur i odpowiada za komunikację z pozyskanymi klientami.

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z Członków – Założycieli Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych. Kluczowym motywem powołania organizacji zrzeszającej niezależnych operatorów pocztowych jest walka o zapewnienie prywatnym firmom uczciwych warunków do konkurowania na zmonopolizowanym jeszcze rynku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu