Rusza SMARTO – platforma zadba o start’upy

Spółki Aiton Caldwell i SuperHost.pl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych przedsiębiorców, wspierają ich biznes oferując SMARTO – nową, innowacyjną usługę, integrującą rozwiązania wybranych usługodawców w ramach jednej platformy. Produkt skierowany jest do startupów oraz młodych przedsiębiorstw we wczesnej fazie rozwoju. Umożliwi skupienie się na rozwijaniu własnego biznesu, natomiast rozwiązanie SMARTO zintegruje nowoczesne usługi telekomunikacyjne, oparte na telefonii IP wraz z profesjonalnymi usługami hostingu www oraz rozwiązaniami zapewniającymi bezpieczeństwo informatyczne.

SMARTO to zintegrowany system, dostępny za pośrednictwem internetu, który łączy w sobie usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz rozwiązania odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych (backupowe, antywirusowe), wspierające funkcjonowanie i zarządzanie biznesem. Rozwiązanie oferuje zintegrowane, skalowalne i elastyczne zaplecze techniczne umożliwiające prowadzenie biznesu w sposób efektywny. Opiera się na udostępnianiu swoich produktów i usług przez internet w oparciu o model SaaS (Software as a Service).

Kluczowym elementem projektu było stworzenie platformy systemowej w technologii SaaS umożliwiającej w czasie rzeczywistym integrację kanałów sprzedaży, płatności i rozliczeń oraz wymiany informacji pomiędzy Aiton Caldwell SA, a partnerami będącymi dostawcami produktów lub podwykonawcami usług. W wyniku realizacji projektu możliwe jest zintegrowanie usług telefonii z usługami partnerów i stworzenie w ten sposób kompleksowej oferty pakietowej dla biznesu (MSP). Obok Aiton Caldwell SA (usługi telekomunikacyjne) i SuperHost.pl Sp. z o.o. (usługi hostingowe), do projektu przyłączyli się m.in.: mSejf, który dostarcza usługę backup oraz ESET zapewniający oprogramowanie antywirusowe. Dodatkowo firma PC DOC w ramach SMARTO oferuje instalację systemu, natomiast VoIPoint jest dostawcą telefonów IP. Wszystkie usługi będą udostępniane w modelu SaaS (Software as a Service). Z uwagi na planowane poszerzenie oferty, przygotowano przyjazny interfejs typu API, umożliwiający podłączanie przyszłych partnerów bez wprowadzenia istotnych zmian w ich systemach informatycznych. Wprowadzono także procedury, które ujednolicają i przyspieszają aktualizację danych. System umożliwia automatyczne sterowanie dostarczaniem usług, powiązane z modułem nadzorującym przepływy finansowe.

W początkowej fazie projektu, na użytkowników usługi czeka promocja – 50 proc. zniżki na pakiety dla firm i pracowników na cały okres trwania umowy. Dodatkowo wszyscy potencjalni Klienci mają możliwość wypróbowania usługi SMARTO podczas 14 dniowego okresu testowego, wolnego od wszelkich opłat. Użytkownik w tym okresie sprawdzi funkcjonalność panelu, możliwości platformy, a po dwóch tygodniach będzie mógł zdecydować o dalszej współpracy.

Grupę docelową SMARTO stanowią właściciele firm w dynamicznych i innowacyjnych branżach, managerowie projektów, początkujący przedsiębiorcy, którzy mają mało czasu i wiedzy technicznej, natomiast potrzebują szybko działającej infrastruktury zapewniającej wielokanałową komunikację swoich zespołów. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymają dostęp do nowoczesnych usług teleinformatycznych, na które składają się:

  • usługi telekomunikacyjne (konta SIP, numery wewnętrzne, wirtualne centrale, wirtualne faxy i telekonferencje);
  • nowoczesne telefony IP;
  • usługi hostingowe (hosting stron www, konta poczty e-mail, domeny);
  • usługi bezpieczeństwa (backup danych mSejf, ochrona antywirusowa – ESET Smart Security).

W przyszłości, zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami Klientów, planowane jest poszerzenie oferty o kolejne rozwiązania wspomagające zarządzanie firmą (CRM, e-księgowość, e-prawnik, wideokonferencje itd.)

Przesłanie  projektu SMARTO to również edukacja małych przedsiębiorstw w zakresie prowadzenia biznesu i wykorzystania technologii SaaS w zarządzaniu nim. Planowana jest m.in. organizacja targów i warsztatów dla przedstawicieli mikro firm w 7 największych miastach w Polsce.

Prace nad projektem trwały blisko 2 lata. Zostały poprzedzone szerokimi badaniami, mającymi na celu zdiagnozowanie realnego zapotrzebowania na tego typu usługę.

„Dostarczone przez klientów uwagi i sugestie pozwoliły nam na stworzenie kompletnego produktu odpowiadającego ich potrzebom. Co ważne, większość ankietowanych firm uznało projekt SMARTO za bardzo atrakcyjne rozwiązanie. W ocenie 40 proc. respondentów oferowany produkt może realnie wesprzeć prowadzoną przez nich działalność biznesową, dlatego są oni skłonni skorzystać z naszej oferty.” – informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.

„Celem uruchomienia marki SMARTO jest zapewnienie silnego, wspomagającego dynamiczny rozwój, zaplecza teleinformatycznego dla startupów i młodych przedsiębiorstw. Jesteśmy przekonani, iż nowa platforma stworzy atrakcyjne warunki do prowadzenia biznesu, odpowiadając na konkretne potrzeby właścicieli firm w początkowej fazie ich działalności” – twierdzi Michał Mysiak, Project Manager SMARTO.

Usługa SMARTO, powstała w wyniku współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy znaczącymi firmami branży telekomunikacyjnej i hostingowej oraz partnerstwa z renomowanymi usługodawcami,  to zupełnie nowa kategoria usług na rynku. Marka łącząc pakiet innowacyjnych rozwiązań koncentruje się na segmencie mikroprzedsiebiorców i startupów, zazwyczaj pomijanych przez dużych graczy. Uzupełniając usługę o program edukacyjny, wprowadza specyfikę biznesu niezwykle przyjazną przedsiębiorcy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu